| کد خبر: 227015 |

توقف ۲۰۰۰ کامیون پشت پایانه مرزی دوغارون در ایران

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حادثه روز گذشته گمرک اسلام قلعه افغانستان هم مرز دوغارون ایران 5 میلیون دلار کالا کاملا در آتش سوخت و 500 کامیون نیز پس از حریق و انفجارهای متعدد آسیب جدی دید.

تین نیوز

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حادثه روز گذشته گمرک اسلام قلعه افغانستان هم مرز دوغارون ایران 5 میلیون دلار کالا کاملا در آتش سوخت و 500 کامیون نیز پس از حریق و انفجارهای متعدد آسیب جدی دید.

به گزارش تین نیوز، جواد هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره آخرین وضعیت پایانه مرزی دوغارون ایران و گمرک اسلام قلعه افغانستان پس از انفجار کامیون‌ها در روز گذشته اظهار داشت: در حال حاضر آتش در گمرک اسلام قلعه اطفاء شده است و در حال لکه گیری نهایی هستند.

وی ادامه داد: طرف افغان بررسی‌های دقیق را در مورد علت وقوع حادثه آغاز کرده است. ایران هم اعلام کرد، در صورت نیاز با طرف افغان همکاری می‌کند.

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در این حادثه 5 میلیون دلار کالا از بین رفت و 500 دستگاه کامیون به کلی سوختند.

هدایتی اظهار داشت: در حال حاضر مرز بسته است و حدود 1500 تا 2000 دستگاه کامیون منتظر تعیین تکلیف پشت مرز ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال پیگیری برگزاری جلسه با طرف افغان هستیم. ممکن است این پایانه و مرز چندین هفته تعطیل باشد، دو مرز دیگر با افغانستان داریم که شامل مرزهای میلک و ماهیرود در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است که به آنها تأکید کرده‌ایم، آماده باشند، همچنین برای افزایش ساعت کار خود برنامه‌ریزی کنند تا خدمات لازم به متقاضیان در صورت لزوم داده شود.

به گزارش فارس، روز گذشته بود که با انفجار یک دستگاه تانکر حامل گاز در گمرک اسلام قلعه افغانستان حریق به کامیون‌های مجاور و سپس پارکینگ‌های کامیون‌های حامل گازوئیل سرایت کرد و در این حادثه 500 دستگاه کامیون دچار حریق جدی شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.