| کد خبر: 220213 |

نیمه نخست امسال ۲۴۲ میلیون تن کالا جابجا شد

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از جابجایی ۲۴۲ میلیون تن کالا در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد که محصولات کشاورزی، دامی و غذایی سهم ۲۰ درصدی در این مدت داشتند.

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از جابجایی ۲۴۲ میلیون تن کالا در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد که محصولات کشاورزی، دامی و غذایی سهم ۲۰ درصدی در این مدت داشتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان مزبور از مجموع ٢٤٢ میلیون تن حجم کالای جابجا شده در سطح کشور، بالغ بر٤٩.٣ میلیون تن کالا معادل ٢٠ درصد  شامل محصولات کشاورزی ، دامی و غذایی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می دهد.

براساس آمار اعلام شده، از مجموع کالاهای جابجا شده ٧.٢ میلیون تن کالاهای اساسی شامل کشاورزی، دامی و غذایی مربوط به بندر امام خمینی(ره) است که نسبت به مدت مشابه سال قبل باوجود شیوع کرونا در کشور، تغییر محسوسی نداشته و ثابت است.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی وزیر راه وشهر سازی به تازگی اعلام کرد: خروج کالا از بنادر اهمیت زیادی دارد، زیرا حجم انبارها در بنادر زیاد نیست و این نگرانی وجود دارد که رسوب کالا به حدی شود که دیگر قادر به جذب کالا نباشیم و انتظار می رود در این زمینه تصمیم های اتخاذ شده، عملیاتی شود.

وی پیرامون برنامه‌ریزی ها برای کاهش رسوب بار در بنادر و تسهیل‌گیری در این زمینه گفته بود: ظرفیت بنادر کشور برای تخلیه و بارگیری حدود ۲۴۰ میلیون تن است که برای این میزان بنادر کشور به اندازه کافی و مجهز هستند.

به گفته اسلامی، بررسی ها نشان می دهد در تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) حدود ۴۰ درصد بازدهی در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده و با معطلی کمتر کشتی‌ها برای تخلیه یک رکورد به ثبت رسیده است.

وزیر راه وشهر سازی اضافه کرد: آنچه که برای خروج بار از بنادر باید انجام شود، از اختیار وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر خارج است و مربوط به مسائل مالی و گمرکی است و صاحب کالا باید در این زمینه خودش با تسلیم اسناد به گمرک، بابت خروج بار از بندر اقدام لازم را به عمل آورد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.