| کد خبر: 207816 |

تشکیل قرارگاه مرکزی راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای برای مقابله سه سیلاب در نوروز

معاون سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از تشکیل قرارگاه نوروزی در این سازمان برای مقابله با سه سیل پیش‌بینی شده تا ۱۰ فروردین ۹۹ خبر داد و گفت: ۸۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری، عملیات راهداری پیش رو را پشتیبانی می‌کنند.

تین نیوز

معاون سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از تشکیل قرارگاه نوروزی در این سازمان برای مقابله با سه سیل پیش‌بینی شده تا ۱۰ فروردین ۹۹ خبر داد و گفت: ۸۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری، عملیات راهداری پیش رو را پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری معاون راهداری از تشکیل قرارگاه نوروزی در این سازمان برای مقابله با سه سیل پیش‌بینی شده تا ۱۰ فروردین ۹۹ خبر داد و گفت: ۸۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری، عملیات راهداری پیش رو را پشتیبانی می‌کنند.  بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی جبهه نسبتا قوی از چهارشنبه هفته جاری وارد کشور شده و تعدادی از استان ها را درگیر می کند.

وی ادامه داد: مطابق این پیش بینی بیشترین بارش ها در استان های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و قزوین روی می دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی انجام سفر بالا در نوروز امسال با توجه به شرایط کشور نداریم، اما در عین حال ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان ها در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

وی افزود: مجموعا پیش بینی های سازمان هواشناسی و چند مرجع معتبر هواشناسی دنیا، مجموع اطلاعات تا روز ۱۰ فروردین ۹۹ جمع آوری شده است. مبنی بر اینکه تا ۱۰ فروردین در کدام استان ها بارش برف و باران و چه میزان بارشی هم روی می دهد،جمع آوری شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل همچنین گفت: بر اساس جدول مربوطه بیشترین بارندگی آخر هفته را در استان خوزستان خواهیم داشت.

اکبری با اشاره به برگزاری جلسه تصمیم گیری برای اقدامات مربوط به پیشگیری از خسارت های سیل، یادآور شد:

بر این اساس برای استان هایی که پیش بینی بارش نسبتا بالایی را تا ۱۰ فروردین دارند ،مقرر شد برای اجاره ماشین آلات موردنیاز در نقاط خاص اعتبار پرداخت شود.

وی تاکید کرد: ماشین آلات راهداری برای جلوگیری از تخریب پل ها در سیل، با برش هایی قبل و بعد از پل حفظ جان پل را انجام خواهند داد.

وی همچنین با اعلام اینکه قرارگاه زمستانی راهداری از امروز با وظیفه جدید با توجه به وقوع احتمالی سیل و مسائل مربوط به حمل و نقل و کرونا تغییر ماهیت می دهد، اظهار کرد: برای ۳ بارش تقریبا شدید تا ۱۰ فروردین ۱۵۰۰ گشت راهداری، ۱۳۷۰ اکیپ راهداری و ۹۰۰ راهدارخانه را در سراسر کشور فعال هستند.

معاون سازمان راهداری اضافه کرد: ۱۲۰۰۰ پرسنل راهداری به صورت شیفت در ایام سیل و بارندگی به صورت ۲۴ ساعته آماده باش هستند. ضمن اینکه حدود ۸۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک و ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات استیجاری عملیات نوروزی راهداری را پشتیبانی می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.