| کد خبر: 204261 |

◄ ۵۲ میلیون تن کالا پارسال در اصفهان جابه جا شد

این استان سهم ۱۰ درصدی حمل و نقل کالا کشور را به خود اختصاص داده است و براین اساس۵۲ میلیون تن انواع کالا سال گذشته از طریق ناوگان حمل و نقل این استان جابه جا شد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان  گفت:  این استان سهم ۱۰ درصدی حمل و نقل کالا کشور را به خود اختصاص داده است و براین اساس۵۲ میلیون تن انواع کالا سال گذشته از طریق ناوگان حمل و نقل این استان جابه جا شد.

 به گزارش تین نیوز، محمدعلی صلواتی افزود:  سال گذشته سه میلیون و ۱۷۰ هزار سفر در حوزه حمل و نقل کالا در این استان انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت:این استان سال گذشته رتبه اول کشور را در مجموع تناژ حمل شده، رتبه اول تناژ درون استانی و رتبه اول تناژ برون استانی را کسب کرد.

وی با اشاره اینکه استان اصفهان سال گذشته رتبه اول سفر درون استانی کشور را بدست آورد اضافه کرد: همچنین رتبه دوم کشور را در زمینه تناژ بار وارد شده به استان، رتبه دوم مجموع سفر ناوگان باری کشور، رتبه دوم سفر برون استانی و رتبه دوم سفر وارد شده به استان را در سال ۱۴۰۰ بدست آورده است.

صلواتی خاطر نشان کرد: شهرستان های اصفهان، مبارکه، لنجان، شاهین شهر و میمه، نایین و کاشان به ترتیب جایگاه اول تا ششم استان اصفهان را در زمینه تناژ بار به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: اصفهان با ۱۵ میلیون و ۷۴۷ هزار تن بارنامه و سهم ۳۰ درصدی از حمل بار، بیشترین مبدأ تناژ در استان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: پس از اصفهان، شهرستان مبارکه با ۹ میلیون و ۲۷ هزار تن و سهم ۱۷ درصدی، شهرستان لنجان با پنج میلیون و ۵۶ هزار تن و سهم ۱۰ درصدی، شاهین شهر و میمه با چهار میلیون و ۶۶۰ هزار تن و سهم ۹ درصدی، نایین با ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تن و سهم پنج درصدی و کاشان با ۲ میلیون و یک هزار تن و سهم چهار درصدی از بار این استان را حمل کرده اند.

 صلواتی افزود: ناوگان باری استان اصفهان دارای  ۳۵ هزار و ۹۰۴ دستگاه کامیون سنگین، نیمه سنگین و نیمه سبک است.

وی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل باری این استان در بخش سنگین حدود ۲۰ سال، نیمه سنگین ۳۰ سال و نیمه سبک ۱۹.۶ سال است.

۴۵۹ شرکت حمل‌ونقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.