| کد خبر: 203901 |

سیلاب ۳۴۵ کیلومتر راه آسفالته جنوب کرمان را تخریب کرد

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه دولت با تمام توان برای بازسازی و ترمیم اصولی محورهای خسارت دیده از سیلاب تلاش می‌کند گفت: سیلاب اخیر به ۳۴۵ کیلومتر راه آسفالته در جنوب استان کرمان خسارت وارد کرده است.

تین نیوز

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه دولت با تمام توان برای بازسازی و ترمیم اصولی محورهای خسارت دیده از سیلاب تلاش می‌کند گفت: سیلاب اخیر به ۳۴۵ کیلومتر راه آسفالته در جنوب استان کرمان خسارت وارد کرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، خداداد مقبلی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از محورهای خسارت دیده و تخریب شده ناشی از سیل در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان اظهار داشت:  بیش از یکهزار و ۸۶۰ کیلومتر از محورهای خاکی جنوب استان کرمان خسارت دیده که با توجه به حجم خسارت ها احتمال افزایش این ارقام وجود دارد.

وی افزود: کار بازسازی و ترمیم اصولی محورهای خسارت دیده از سیلاب در شهرستان های جنوبی استان کرمان به زودی تمام می‌شود.

مقبلی با بیان اینکه ریزش شدید باران موجب تخریب زیرساخت‌های راه در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان شده است، گفت: با حضور عوامل راهداری در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی بازگشایی شده و در برخی نقاط هم به جهت بالا بودن حجم سیلاب کار مرمت موقت به زودی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارت به حوزه راه‌ها در محور شریانی رودبار جنوب و ایرانشهر به ابنیه فنی وارد شده است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در این محور ۱۸ دستگاه آبنما به کلی تخریب و به ۱۳۰دستگاه ابنیه خسارت وارد شده است.

 وی ادامه داد: طبق برآورد اولیه، میزان خسارت به ابنیه‌ها ۳۰ تا ۳۷ میلیارد تومان بوده ولی به جهت اینکه هنوز در برخی از راه‌ها و ابنیه‌ها آب فروکش نکرده، میزان تخریب این نقاط هم بایستی به رقم خسارت اضافه شود.

مقبلی اظهار داشت: در حال حاضر با استفاده از دستگاه‌های راهداری موجود در جنوب کرمان، مسیرهای آسیب دیده و تخریب شده به صورت موقت ترمیم، بازگشایی و زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

وی گفت: با جدیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب کرمان لیست و محل تخریب‌های سیلاب جمع بندی شده و با همکاری سازمان مدیریت و پیگیری سازمان راهداری کشور به زودی تامین اعتبار لازم برای بازسازی اصولی و فنی محورهای خسارت دیده انجام و با انتخاب پیمانکار کار بازسازی محورها آغاز می شود.

جنوب استان کرمان با جمعیت یک میلیون نفر از هفت شهرستان تشکیل شده که یک سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.