| کد خبر: 198106 |

◄ طرح ملی ابرار در راه های روستایی استان مرکزی اجرایی شد

براساس اعلام معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، اجرای طرح ابرار هزینه های ساخت راه روستایی را از ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش داده است.

تین نیوز

 معاون راهداری در خصوص اجرای طرح ملی ابرار در استان بیان کرد: براساس اعلام معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، اجرای طرح ابرار هزینه های ساخت راه روستایی را از ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی، علیرضا اختری بیان کرد: این طرح در راه روستایی قره‌کهریز و طرمزد در اراک، کاظم‌آباد خمین اجرایی شده است به طوری که در راه روستایی قره‌کهریز عملیات تسطیح، رگلاژ بستر و تثبیت با آهک به طول سه کیلومتر، اجرای بیس و ساب بیس به طول یک کیلومتر و اجرای دولایه آسفالت 6 و 4 سانتیمتری به انجام رسیده است.

اختری اجرای 1500 متر بیس و ساب‌بیس، اجرای یک کیلومتر بیس و تثبیت با آهک، اجرای یک لایه آسفالت به ضخامت 6 سانتیمتر به طول 2500 متر را از جمله اقدامات انجام شده در منطقه کوهستانی کاظم‌آباد شهرستان خمین برشمرد.

وی اضافه کرد: در راه روستایی منطقه میقان (طرمزد) 1500 متر زیرسازی بیس و ساب بیس اجرا و تثبیت لایه زیراساس با آهک، اجرای یک لایه آسفالت به ضخامت 6 سانتیمتر و طول 1500 متر اجرایی شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره اجرای عملیات تسطیح و رگلاژ 1500 متر از طول مسیر راه روستای امیرآباد درشهرستان آشتیان، اجرای 1500 متر بیس در طول مسیرراه روستای موک شهرستان خنداب و اجرای 3300 متر زیرسازی در طول مسیر راه روستای کزاز شهرستان شازند گفت: زیرسازی راه روستای بند نقین شهرستان ساوه در قالب 1700 متر انجام شده است، همچنین احداث راه روستایی به طول 6 کیلومتر با 12000 مترمکعب حجم ترانشه‌برداری و 3500 مترمکعب خاکریزی در راه روستایی فردقان – گنجی بخش خنجین از شهرستان فراهان در ماه¬های اخیر اجرایی شد.

وی با اشاره به اجرای لایه حفاظتی فوگسیل به طول 200 کیلومتر در محورهای فرعی و روستایی استان تا پنجم مهرماه سال جاری افزود این محورها شامل محور فرمهین – تفرش به طول 9 کیلومتر، محور کمیجان – قهاوند به طول 9 کیلومتر، محور تلخاب – شیرین آباد به طول 5 کیلومتر، محور عزیزآباد – جونوش به طول 3 کیلومتر، محور فیض آباد – آهنگران به طول 5 کیلومتر و محور گرکان – آشتیان به طول 3 کیلومتر می‌شود.

اختری افزود: محورهای برنامه‌ریزی شده جهت اجرای لایه حفاظتی فوگسیل در سال جاری نیز شامل محور دوراهی تفرش – تفرش به طول 8 کیلومتر، محور تفرش – نوبران به طول 15 کیلومتر و محور جیریا – دیزآباد به طول 20 کیلومتر خواهد بود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.