| کد خبر: 198055 |

۱۰۴ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی ساخته می‌شود

امسال در قالب طرح ملی ابرار، ۱۰۴ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته و آسفالت می‌شود.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای خراسان جنوبی گفت: امسال در قالب طرح ملی ابرار، ۱۰۴ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته و آسفالت می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جعفر شهامت افزود: طرح ابرار هفته دولت امسال توسط رئیس جمهوری اعلام رسمی شد که در قالب آن دو هزار کیلومتر امسال و تا پایان دولت پنج هزار کیلومتر راه‌های روستایی به شکل امانی پیمانی ساخته می‌شود. 

وی با اشاره به افزایش هزینه‌ها اظهار داشت: با امکانات راهداری بخشی از کاهش هزینه‌ها اعمال می‌شود تا بتوان خدمات‌‍رسانی بهتری به روستاها کرد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای خراسان جنوبی با بیان اینکه به لحاظ شاخص جمعیتی روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشمول طرح ابرار می‌شوند عنوان کرد: استان خراسان جنوبی به لحاظ شاخص جمعیت وضعیت آن تقریبا متناسب با میانگین کشوری است ولی به لحاظ طول راه باقی مانده برای پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار از متوسط کشوری عقب‌تر هستیم. 

وی گفت: بیرجند، نهبندان، سربیشه، طبس، درمیان، زیرکوه و قاینات شهرستان‌هایی است که به طور عمده این طرح در آنها اجرا می‌شود.

شهامت با بیان اینکه برای سال اول در قالب طرح ابرار ۱۰۴ کیلومتر تعهد داریم اظهار داشت: در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، طبس ، قاینات و درمیان کار شروع شده است. 

وی بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام که اعتبار دارد در مسیرهای روستایی توسط راه و شهرسازی تکمیل می‌شود و برخی پروژه‌های جدید نیز با استفاده از امکانات راهداری شروع خواهد شد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در مدت ۲ سال ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی را در استان آسفالت می‌شود افزود: اگر اعتبارات ملی یا استانی بیشتر باشد طول این راه‌ها نیز افزایش خواهد یافت. 

وی با ابراز امیدواری از اینکه طرح ابرار بیشتر راه‌های روستایی استان را پوشش دهد گفت: هفت دستگاه بلدوزر در مسیرهای روستایی شروع به کار کرده‌اند قیر مورد نیاز نیز تامین شده و در برخی مسیرها ابنیه فنی و لوله‌گذاری انجام می‌شود. 

شهامت با بیان اینکه راه‌های روستایی با حداقل مشخصات است اظهار داشت: در این قبیل راه‌ها نمی‌توان با ۱۲۰ یا ۱۶۰ کیلومتر رانندگی کرد بلکه حداکثر سرعت راه روستایی بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر است. 

وی هدف از اجرای طرح ابرار را توسعه روستایی عنوان کرد و افزود: اعتبارات امسال برای راه روستایی بین راه و شهرسازی و راهداری تقسیم می‌شود که حدود ۷۰ درصد برای تکمیل پروژه‌های موجود به راه و شهرسازی داده خواهد شد و ۲۵ درصد برای پروژه‌های معدود به راهداری منتقل می‌شود.

راه‌های اصلی استان خراسان جنوبی یک هزار و ۹ کیلومتر، طول راه‌های فرعی استان سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر و راه آسفالت روستایی پنج هزار و ۶۵۳ کیلومتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.