| کد خبر: 197241 |

۹ میلیون تن کالا از استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل شد

۹ میلیون تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از مبدا این استان به نقاط مختلف کشور جابه جا شده است.

تین نیوز

 معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل و نقل استان مرکزی گفت: ۹ میلیون تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از مبدا این استان به نقاط مختلف کشور جابه جا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل ایرنا، علی امیری خورهه افزود: این کالاها در قالب بیش از ۵۵۰ هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

وی ادامه داد: کالاهای حمل شده از مبدا استان مرکزی به نقاط مختلف کشور از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته و از نظر حجم سفرهای باری 6/5 درصد کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان مرکزی گفت: متوسط وزن هر محموله بار جابه جا شده از مبدا استان در این مدت ۱۵ تن و متوسط وزن بار جابه جا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور ۱۴ تن بوده است.

امیری افزود: انواع سیمان با ۱۸ درصد، نفت کوره و گازوئیل با ۱۶ درصد و انواع سنگ معدنی با هشت درصد به ترتیب بیشترین کالای حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد بار جابه جا شده از مبدا استان مرکزی از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: استان های تهران، خوزستان، اصفهان و قم مقصد بیشترین حجم کالاهای جابه جا شده از این استان بوده است.

امیری یادآور شد: بر اساس آمار بارنامه های صادره به طور متوسط در چهار سال اخیر ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در قالب ۱۰۰ هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی گفت: استان مرکزی با این حجم جابه جایی کالا، پنج درصد از حمل بار در کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه ۹ کشوری قرار دارد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی اظهار داشت: ۱۰ درصد از کل بار جابه جا شده در استان به صورت درون استانی و ۹۰ درصد برون استانی است.

امیری، از جابه جایی یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۳۵۱ نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی در شش ماه امسال خبرداد و گفت: این افراد در ۹۸ هزار و ۷۸ سفر از مبدا این استان به سایر استان های کشور جابه جا شده اند.

وی ادامه داد: جابه جایی مسافر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد سه درصد و سفر پنج درصد کاهش یافته است.

بیش از هفت میلیون تن کالا سالانه از استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل می شود.

6هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که 4 هزار کیلومتر آن راه روستایی است.

روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.