| کد خبر: 192866 |

◄ ارتقای ایمنی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نیازمند نگاهی همه جانبه است

برای ارتقای سطح ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای باید همه بخش ها با هم مشارکت داشته باشند و تحقق کامل این امر، نگاهی همه‌جانبه را می‌طلبد.

تین نیوز

برای ارتقای سطح ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای باید همه بخش ها با هم مشارکت داشته باشند و  تحقق کامل این امر، نگاهی همه‌جانبه را می‌طلبد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با اعلام مطلب فوق در اولین  نشست مشترک یک روزه روسای ادارات حمل و نقل مسافر و ایمنی و ترافیک، اظهار داشت: موضوع ایمنی به دلیل ارتباط با سلامت و جان انسان‌ها از اهمیت ویژه‌ای در بخش حمل و نقل جاده‌ای برخوردار است. 

وی مسئولیت و وظیفه کمیسیون ایمنی راه‌ها را راهبری ایمنی در زمینه آموزش، حمایت مالی و ایجاد انگیزه بیشتر کارکنان استان‌ها عنوان کرد و افزود: دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها در استان‌ها با شناسایی نقشه راه‌ها، نقاطی که به روشنایی، علائم و تابلوهای مناسب نیاز دارند را مشخص کرده و در اولویت آشکارسازی قرار می دهد.  

قربانی با اشاره به اهمیت علائم و تابلوها در طول راه‌ها افزود: در طول راه‌ها بعضی از علائم و تابلوها کمکی هستند ولی بعضی از تابلوها از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردارند که در صورت سرقت یا مخدوش شدن آنها سلامت و ایمنی کاربران جاده‌ای به مخاطره می‌افتد.

معاون حمل و نقل سازمان افزود: در اغلب کشورهای دنیا در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر از موضوع بارنامه و صورت وضعیت عبور کرده‌اند و بیشتر تمرکز آنها بر نقش مطالعه و  برنامه‌ریزی در مقوله  ایمنی در شبکه راه‌ها و کریدورهای حمل و نقلی می‌باشد.

وی بر جدیت در کنترل و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی طی بازدیدهای دوره‌ای تأکید کرد و گفت: از آن‌‌جا که موضوع ایمنی از اولویت‌های اصلی سیستم حمل و نقل جاده‌ای به شمار می‌رود، هیچ‌گونه چشم‌پوشی و بی‌توجهی در این زمینه قابل جبران نیست.

اولین نشست مشترک روسای ادارات حمل و نقل مسافر و ایمنی و ترافیک استان‌های سراسر کشور با هدف تبیین بر نامه‌ها و سیاست‌های سازمان برگزار شد و طی آن موضوعات تحلیل تصادفات ناوگان عمومی، نظارت بر فعالیت راننده و شرکت‌های حمل و نقل مسافر در کمیسیون ایمنی استان‌ها، بازخوانی تصادفات مهم ناوگان عمومی، نکات طرح کنترل و نظارت ناوگان عمومی مسافری و پیاده‌سازی سیستم مدیریت داده و تحلیل‌های وابسته و آموزش کاربردی Fms سامانه سپهتن و نکات مهم ارزیابی مراکز معاینه فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.