| کد خبر: 196452 |

◄ تشریح تمهیدات سازمان راهداری در سفرهای اربعین

مرز مهران به دلیل نزدیکی به شهر کربلا از جذابیت بیش‌تری برای زائران برخوردار است اما زائران باید به این مهم توجه داشته باشند که مرز مهران دارای ظرفیت خاصی است که با اشباع آن، قطعاً با مسائلی در تردد مواجه خواهند بود.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل جاده‌ای سازمان راهداری اعلام کرد: مرز مهران به دلیل نزدیکی به شهر کربلا از جذابیت بیش‌تری برای زائران برخوردار است اما زائران باید به این مهم توجه داشته باشند که مرز مهران دارای ظرفیت خاصی است که با اشباع آن، قطعاً با مسائلی در تردد مواجه خواهند بود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مهران قربانی در نشست خبری صبح امروز (27 شهریورماه)  که با محور سفرهای اربعین برگزار شد با متفاوت دانستن مدل بازگشت زائران اربعین حسینی برای مسافرانی که مرز مهران را برای بازگشت انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: در دوره زمانی ۲۴ تا ۲۹ مهرماه که پیک بازگشت زائران به کشور خواهد بود زائرانی که مرز مهران را برای ورود به کشور انتخاب کنند برای رسیدن به مقاصد خود به پایانه‌های معین منتقل می‌شوند.

وی در ادامه با تأکید براین نکته که امسال شرایط حمل‌ونقلی بهتری برای جابه‌جایی زائران به مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و خسروی پیش‌بینی شده است، افزود: بر اساس پیش‌بینی ما در اربعین سال ۹۸ قطعاً استقبال زائران بیش از سال‌های گذشته خواهد بود که امید می‌رود سرویس‌دهی به آنان از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

قربانی با یادآوری این نکته که مرز مهران به دلیل نزدیکی به شهر کربلا از جذابیت بیش‌تری برای زائران برخوردار است، گفت: زائران باید به این مهم توجه داشته باشند که مرز مهران دارای ظرفیت خاصی است که با اشباع آن، قطعاً با مسائلی در تردد مواجه خواهند بود.

این مقام مسئول با بیان این‌که زائران شهرهای مختلف از تقسیم‌بندی صورت گرفته به پایانه‌های معین منتقل و از آن‌جا به مقاصد خود راهی خواهند شد، ابراز داشت: زائران شهرهای کرمان، مشهد، بجنورد و ساری از پایانه معین همدان، اراک، شهرکرد، یزد، اصفهان، خرم‌آباد از پایانه معین اندیمشک و زائران کرج، رشت، سنندج، قزوین، زنجان، سمنان، تهران، ارومیه و تبریز نیز از پایانه معین کرمانشاه به شهرهای خود راهی می‌شوند.

قربانی با اشاره به این نکته که مرزهای شلمچه، مهران، خسروی و چذابه به لحاظ زیرساختی در شرایط بهتری نسبت به سال قبل هستند، تصریح کرد: سازمان راهداری تلاش داشته تا نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌ویژه پارکینگ‌ها اقدامات اساسی صورت دهد که خوشبختانه موفق نیز بوده است.

به گفته وی، قرار است در اربعین امسال 8 هزار و200 دستگاه اتوبوس به زائران اربعین خدمت رسانی کنند، ضمن این‌که در سال جاری امکان استفاده از اتوبوس‌ها به عنوان سرویس دربستی وجود ندارد و تنها اقشار دارای شرایط خاص مانند جانبازان و معلولان، می‌توانند از سرویس‌های دربستی در دو مسیر رفت و برگشت برخوردار باشند.

قربانی تصریح کرد: اگر افرادی خواسته باشند از سرویس دربستی در غیر از روزهای پیک سفرها  که شامل 24 تا 29 مهر است بهره بگیرند، اتوبوس دربستی تحت اختیار می‌تواند تنها به مدت 24 ساعت در خاک عراق حضور داشته باشد و باید ظرف مدت اعلام شده به کشور بازگردند.

معاون سازمان راهداری یادآور شد: خوشبختانه در اربعین امسال مشکلی در هنگام سفرهای رفت اربعین وجود ندارد و معمولاً بیش‌تر مشکلات به سفرهای بازگشت اختصاص دارد. از همین‌رو در اربعین سال جاری تنها سیستم پایانه معین راه‌اندازی شده و این سیستم فقط به مرز مهران اختصاص دارد.

قربانی با اشاره به این که، نقاط پرحادثه محور مهران ایمن‌سازی شده و روکش آسفالت، رفع نواقص، لکه‌گیری‌ها و اصلاح‌شانه و افتادگی جاده انجام و 110 کیلومتر محور ایلام مهران بازسازی شده است، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مسیر ایلام مهران به صورت بزرگراهی 4 خطه درآمده و مسیر تهران به مرز خسروی به طور کامل بزرگراه 4 خطه بوده و مسافران مشکلی برای تردد ایمن در محور تهران خسروی ندارند.

قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین تغییر نخواهد کرد

وی دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع نرخ بلیت اتوبوس‌ها در ایام اربعین پرداخت وافزود: قیمت بلیت اتوبوس در مسیرهای مختلف تا مرزهای چهارگانه و بالعکس همین نرخ‌های فعلی است و افزایش نمی‌یابد،‌ البته ما با ستاد اربعین هم این مکاتبه را انجام دادیم و تا یک هفته آینده نظر خود را اعلام می‌کنند.

قربانی، درباره سرویس‌های دربستی خانوادگی که هر ساله برقرار بود، گفت: اگر خانواده‌ها مایلند چنین سرویس‌های دربستی داشته باشند، می‌توانند با شرکت‌های حمل و نقلی  قرارداد ببندند که دربستی یک‌سره داشته باشند، ضمن این‌که برای سفر بازگشت خود زمان و مکانی را در عراق تعیین کنند تا اتوبوس‌ها زمان برگشت آن‌جا حاضر باشند.

قربانی تأکید کرد: سازمان راهداری تلاش کرده تا  مشکلی برای زوار اربعین خصوصاً در زمان برگشت رخ ندهد و اگر این بحث پایانه‌های معین را مطرح شد، به دلیل محدودیت ظرفیت ترافیکی جاده‌های استان ایلام و مرز مهران است، به هر حال استان ایلام استانی کوهستانی است که از نظر جاده‌ای و در صورت ترافیکی محدودیت‌هایی دارد که با اشباع آن، پیش‌بینی مشکلات دور از تصور نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمود کیاست فر 0 0

    سلام. همه مشکلات رانندگان. به فراموشی سپرده شده و فقط مشکل ما شده بیمه تکمیلی که ان هم بسیار ناکار امد با سر و صدای زیاد
    به خدا ما رانندگان بیمه تکمیلی نمیخواهیم اگر هم قرار هست بیمه باشد به انجمن ها و شهرهای کوچک.به شرکت تعاونی ها واگذار گردد تا هم با پرداخت جزیی خود رانندگان با شرکت های بیمه معتبر و کار امد قرداد بسته شود و هدفمند باشد نه فقط بوق و کردن بدون کار امد بودن
    اجرای قانون مند و هدف من تن کیلومتر
    توزیع عادلانه بار در بنادر
    جلوگیری از پدیده شوم بومی گرایی که در بیشتر استانها و شهرها در حال رواج هست
    رسیدگی به وضعیت بحرانی جادها که در حال نابودی هست
    و مشکلات عدیده دیگر
    بی خیال بیمه تکمیلی شوند