| کد خبر: 195199 |

احداث و تکمیل 18 کیلومتر راه روستایی در سمنان

عملیات اجرایی احداث و تکمیل 18 کیلومتر راه روستایی در استان سمنان آغاز می‌شود.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان، گفت: عملیات اجرایی احداث و تکمیل 18 کیلومتر راه روستایی در استان سمنان در قالب طرح «ابرار» آغاز می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، احسان منصورکیایی افزود: طرح ملی اقدام برای راه‌های روستایی با عنوان « ابرار» با هدف ساخت و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره راه‌های روستایی کشور به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: در مرحله اول، تکمیل دو هزار کیلومتر راه روستایی در کشور با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و تکمیل راه‌های روستایی بالای 50 خانوار فاقد راه مناسب تا پایان سال هدف‌گذاری شده است.

منصورکیایی افزود: سهم محورهای روستایی استان سمنان در نخستین مرحله از طرح ابرار، 18 کیلومتر است که امیدواریم تا پایان سال جاری در قالب احداث یا تکمیل عملیاتی و بهره‌برداری شود.

کدام محورها زیرپوشش قرار می‌گیرد؟

وی در خصوص محورهای روستایی استان سمنان که در مرحله نخست مشمول اجرای این طرح شده است، گفت: این محورها شامل راه روستایی محور حسن‌آباد- دلازیان به طول 3.5 کیلومتر در شهرستان سمنان و  راه‌روستایی محور منصورکوه در کیلومتر 20 محور دامغان- چشمه‌علی به طول 3.5 کیلومتر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: هم‌چنین راه‌های روستایی سنرد- کهک، سرآبرود، کروس و امام‌زاده علی‌اکبر (ع)- محمدآباد در شهرستان گرمسار و راه‌روستایی شلی-هیکو در شهرستان مهدی‌شهر به طول سه کیلومتر زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرد.

منصورکیایی افزود: این طرح شامل عملیات خاکی، خاک‌برداری و خاک‌ریزی، اجرای زیرسازی و اجرای روکش آسفالت حفاظتی با رعایت مشخصات فنی با استفاده از ظرفیت و قابلیت عوامل و امکانات اداره کل اجرا می‌شود.

محور کنارگذر سمنان بهسازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان هم‌چنین از آغاز عملیات تراش، لکه‌گیری و روکش آسفالت گرم در محور کنارگذر شهرستان سمنان خبر داد.

منصورکیایی اظهار کرد: با توجه به آمار بالای تردد در محورهای ورودی و خروجی سمنان و در راستای افزایش ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی و به‌منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای در راستای رضایت‌مندی عمومی عملیات تراش، لکه‌گیری و یک لایه روکش آسفالت گرم در محور کنارگذر شهرستان سمنان به طول 12 کیلومتر آغاز شده است.

وی با اشاره به این‌که این اقدامات و فعالیت‌ها به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، بهسازی و ساماندهی محورها انجام می‌شود، افزود: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 700 میلیون تومان آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: این اداره کل مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی را در دست اقدام داشته و بر اساس اولویت‌بندی نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.