| کد خبر: 188512 |

سیل 35 هزار میلیارد ریال به جاده های کشور خسارت زد

طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته سیلاب فروردین ماه در کشور 14 هزار کیلومتر راه را خراب کرد و 35 هزار میلیارد ریال به زیر ساخت های جاده ای کشور خسارت زد .

تین نیوز

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت : طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته سیلاب فروردین ماه در کشور 14 هزار کیلومتر راه را خراب کرد و 35 هزار میلیارد ریال به زیر ساخت های جاده ای کشور خسارت زد .

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا اظهار داشت : سیل اخیر کشور موجب خرابی 14 هزار کیلومتر از راه ها و حدود سه هزار متر از پل های کشور شد که بیشترین خسارت ها در استان های لرستان، خوزستان، گلستان، ایلام و کرمانشاه است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه هنوز اعتباری برای جبران خسارت ها اختصاص داده نشده است، اظهار داشت : گزارش خسارت سیل به ستاد بحران و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اختصاص یکهزار میلیارد ریال از اعتبارات خود برای ترمیم بخشی از جاده ها و ساخت پل های موقت و فلزی آغاز کرده است.

حسن نیا بیان کرد: معتقد هستیم باید هرچه سریع تر اعتبارات تا پیش از آغاز فصل سرما تخصیص پیدا کند و کار ساخت و ترمیم پل ها و جاده ها به صورت اصولی انجام شود زیرا در صورت وقوع مجدد سیل، با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

وی افزود : کار ترمیم جاده های خوزستان که عمدتا ترانزیتی هستند و اقتصاد کشور به تردد در این جاده ها بستگی دارد در اسرع وقت آغاز خواهد شد ، کار ترمیم جاده مسدود شده بستان به چذابه نیز بدون تردید پیش از اربعین حسینی آغاز خواهد شد .

به گزارش ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جریان سفر خود از سیستم جابجایی کالا در بندر امام  و جاده های استان بازدید کرد .

طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد.

خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده ، 56 جاده ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.