| کد خبر: 187998 |

◄ تصادفات جاده‌ای جان ۸۸۸ نفر را در سیستان و بلوچستان گرفت

تصادفات جاده‌ای جان ۸۸۸ نفر را در سیستان و بلوچستان گرفت.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راه شمال و جنوب استان، در سال ۱۳۹۷ تعداد سه هزار و ۷۷۲ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده که از این تعداد ۶۱۱ فقره تصادف  منجر به فوت هموطنان شده است و تصادفات در جاده‌های استان جان ۸۸۸ نفر را در سال ۱۳۹۷ گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان, علی خانقایی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان که در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد به تشریح اقدامات و فعالیت های این اداره کل در راستای افزایش و ارتقاء ایمنی در محورهای مواصلاتی استان پرداخت و گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راه شمال و جنوب استان، در سال ۱۳۹۷ تعداد سه هزار و ۷۷۲ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده که از این تعداد ۶۱۱ فقره تصادف  منجر به فوت هموطنان شده است.

وی با بیان اینکه ۸۸۸ نفر سر صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند گفت: محور ایرانشهر –چابهار (پل سرباز) با ۴۷۸ فقره تصادف، نیکشهر - ایرانشهر با ۲۳۷ فقره و زاهدان - خاش با ۲۰۹ فقره تصادف در رتبه اول تا سوم از لحاظ بیشترین آمار تصادف جاده ای قرار دارند.

خانقائی با بیان اینکه ۷۴ درصد تصادفات جاده ای درفاصله ۵۰ کیلومتری شهرها و مراکز جمعیتی رخ می دهد  گفت : تشویق سرمایه گزاران جهت احداث مجتمع خدمات رفاهی، اجرای خط کشی استروژن طولی و عرضی در فواصل معین به منظور جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان، ساماندهی راه های دسترسی و نصب دوربین های ثبت سرعت، در کاهش تصادفات موثر است.

وی گفت: ایمنی سازی تردد احشام با نصب گردنبند شبرنگ، نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی، کنترل و بازدید جاده ای وسایط نقلیه عمومی، تأمین خودرو گشت نامحسوس برای پلیس راه، ارتقاء ایمنی راکبان موتور سیکلت و وانت بارها از طریق آموزش و توزیع اقلام ایمنی و ایمن سازی فیزیکی و انجام اقدامات آموزشی در مدارس، از جمله اقداماتی است که جهت کاهش تصادفات و آرام سازی ترافیک در محورهای مواصلاتی استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

در ادامه جلسه منصور بیجار سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از تحلیل موثری که بر روی تصادفات و حوادث جاده ای صورت گرفته است گفت: برای رسیدن به عملکرد مطلوب نیاز به تلاش بیشتری است که با بررسی داده های آماری می توانیم برای رسیدن به آن تلاش کنیم. همچنین باید از ظرفیت هایی مثل آموزش و پرورش ، صدا و سیما و فضای مجازی، در راستای بالا بردن فرهنگ ایمنی و ترافیک استفاده شود تا با یک برنامه ریزی طولانی مدت به نتایج مطلوبی دست یابیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.