| کد خبر: 187903 |

◄ اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

تشکیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان با هدف انتزاع کلیه امور راهداری از واحدهای استانی و شهرستانی وزارت راه و شهرسازی و انتقال به واحدهای استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفته است.

تین نیوز

بر اساس مصوبه هیات وزیران، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در حوزه جغرافیایی مربوطه تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان با اعلام این مطلب گفت: بر اساس پیشنهاد شماره 12011 مورخ 20/1/1398 سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در جلسه مورخ 11/2/ 1398 هیات وزیران تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان با هدف انتزاع کلیه امور راهداری از واحدهای استانی و شهرستانی وزارت راه و شهرسازی و انتقال به واحدهای استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفته است.
 تیموری افزود:گستردگی و وسعت جغرافیایی، طول راه‌های این استان و گستردگی حوزه حمل و نقل جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان و انتقال حجم عمده‌ای از وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان به واحد مورد نظر از دیگر دلایل مصوبه هیات وزیران و شکل گیری این اداره کل است.
شایان ذکر است حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان با جمعیت 84393 نفر، 88739 کیلومتر مربع وسعت دارد.ایرانشهر دارای 49 کیلومتر بزرگراه، 1040 کیلومتر راه اصلی، 2663 کیلومتر راه فرعی، 8662 کیلومتر راه روستایی و 1554 کیلومتر راه شریانی است، همچنین 11 باب راهدارخانه در طول محورهای این حوزه وجود دارد.

گفتنی است اداره راه و ترابری ایرانشهر در سال 1362 تاسیس شد و در سال 1390 به اداره کل راه و شهرسازی شهرستان ایرانشهر تغییر نام یافت.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.