| کد خبر: 170224 |

◄ توزیع لاستیک بین کامیون‌داران در خوزستان آغاز شد

توزیع لاستیک بین کامیون‌داران در پایانه بار بندرامام، استان خوزستان از امروز آغاز شد.

تین نیوز

 معاونت حمل‌ونقل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: پس از بروز مشکلاتی برای کامیون‌داران خوزستان و کشور، تدابیری برای رفع مشکلات و افزایش رفاه رانندگان از جمله به‌روزرسانی سامانه‌های پایانه‌های حمل‌ونقل و افزایش ضریب دقت آن‌ها برای جلوگیری از بروز تخلفات و کاهش معطلی کامیون‌ها در نظر گرفته شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، یوسف عابدینی افزود: از دیگر مواردی که باید برای کاهش معطلی کامیون‌ها به‌ویژه از سوی گمرک بندرامام مورد توجه قرار گیرد، بحث افزایش باسکول است که دیگر رانندگان ناچار به ماندن در صفوف طولانی باسکول نباشند، ما نیز به عنوان متولیان بخش حمل‌ونقل پیگیر این موضوع هستیم تا دیگر مشکلاتی از این قبیل نداشته باشیم. 

عابدینی درباره ضریب بیمه تامین‌اجتماعی کامیون‌داران بیان کرد: ضریب بیمه تامین‌اجتماعی کامیون‌داران از 1.3 به 1.5 افزایش‌یافته و رانندگان در زمان بازنشستگی از مزایای بازنشستگی بیشتری برخوردار می‌شوند.

    وی اضافه کرد: از ابتدای خرداد امسال نیز نرخ‌کرایه حمل کامیون‌ها به میزان 20‌درصد افزایش پیدا کرد و تاثیر قابل توجهی در افزایش رضایت‌مندی کامیون‌داران داشت. 

وی افزود: سامانه شهر راه (141) برای رسیدگی به موقع به تخلفات با دقت بیشتری در پایانه‌ها فعال است و کمسیون تخلفات نیز در بخش حمل‌ونقل بسیار فعال‌تر از گذشته شده تا سطح رضایت‌مندی رانندگان با مشارکت شرکت‌های حمل‌ونقل در اهواز، بندرامام و خوزستان افزایش یابد. 

   معاون حمل‌ونقل مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: بحث بیمه‌تکمیلی رانندگان از دیگر مسایلی است که در دستور کار این سازمان و تامین اجتماعی قرارگرفته که برای ارتقای رفاه رانندگان و خانواده‌های آن‌ها در بخش درمان تا پایان مرداد امسال تعیین تکلیف می‌شود و از آن پس در بارنامه لحاظ خواهد شد. 

عابدینی گفت: برخورداری از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور کامیون‌داران هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح‌شده است تا تصمیم نهایی درباره آن اتخاذ شود، اما این موضوع به دلیل سن‌پایین بازنشستگی مورد استقبال برخی رانندگان قرار نگرفت اما تا پایان مرداد این موضوع نیز تعیین تکلیف می‌شود. 

   وی افزود: رانندگان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق سامانه 141 موارد را اطلاع‌رسانی کنند و اطمینان داشته باشند در اسرع وقت موضوع تا رفع مشکل و برخورد با متخلف پیگیری می‌شود. 

   بندرامام دومین بندر بزرگ عملیاتی ایران پس از بندرشهیدرجایی در استان هرمزگان است. سالانه حدود 50 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام تخلیه و بارگیری می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.