| کد خبر: 185690 |

مدیر کل راهداری ایلام:

◄ به زودی پل موقت گاومیشان احداث می‌شود

احداث پل موقت گاومیشان با سرعت در حال انجام است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری ایلام گفت: احداث پل موقت گاومیشان واقع در شهرستان دره شهر با سرعت در حال انجام است.

به گزارش تین‌نیوز، نوراله دلخواه عنوان کرد: خروش رودخانه سیمره در پی بارش‌های سیل‌آسای دوازده فروردین موجب تخریب بزرگ‌ترین پل ارتباطی استان از سمت شرق و استان‌های مرکزی و جنوبی کشور شد.

وی افزود: کماکان تردد در این مسیر قطع است، مسیر بسته‌ای که علاوه بر اینکه مشکلاتی در حمل‌ونقل جاده‌ای ایجاد کرده مانع امدادرسانی زمینی هم به مناطق سیل‌زده لرستان شده است.

3089535

وی با اشاره به این‌که هرچند تلاش‌ها برای بازگشایی مسیر ادامه دارد اما مطالبه مردم این است که این پل کی ساخته می‌شود، عنوان کرد: قصد داریم که ارتباط بین استان ایلام و استان‌های جنوبی و مرکزی کشور را در اسرع وقت در احداث پل موقت برقرار کنیم.

دلخواه گفت: با ورود عرشه پل عملیات جاده دسترسی و جانمایی پل از هردو سوی رودخانه و انتقال ماشین‌آلات راهداری به حوزه استحفاظی استان لرستان در حال انجام است.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی به تخریب پل گاومیشان در سیل اخیر اشاره‌کرده و این پل را یکی از پل‌های مهم استان ایلام خوانده بود.

به گزارش تین‌نیوز، پل گاومیشان ایلام، مربوط به دوره ساسانیان است و در شمال شرق شهرستان دره شهر (استان ایلام)، روی رود سیمره واقع‌شده، این اثر در تاریخ سوم اسفند ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۲۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پل تاریخی گاومیشان پل تاریخی غرب کشور به دلیل قرار گرفتن بر روی رودخانه سیمره و استحکام، یکی از حیرت انگیزه‌ترین پل‌های تاریخی غرب کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.