| کد خبر: 18553 |

بازدید رئیس سازمان راهداری از پروژه‌های جاده‌ای خراسان شمالی

تین نیوز | ​معاون وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در سفر به استان خراسان شمالی به اتفاق استاندار استان از طرحها و پروژه‌های راه و حمل و نقل جاده‌ای این استان بازدید كردند.

به گزارش تین نیوز از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داود كشاورزیان رئیس این سازمان در سفر یك روزه خود به استان خراسان شمالی، ضمن بازدید از محور بجنورد – اسدلی و راهدارخانه امین‌الله و محور بجنورد – شیروان و پاسگاه پلیس راه شیروان با تاكید بر اجرای هر چه دقیق‌تر اقدامات ایمنی و ترافیك  در راستای تحقق حمل و نقلی ایمن و روان در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی كشور به عنوان اولویت اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  اظهار داشت:  عامل خطای انسانی در بروز تصادفات رانندگی، نقش بسزایی دارد كه می‌بایست از سوی تمامی سازمان‌ها و نهادهای مسئول تلاش لازم با اقدامات و برنامه‌های مؤثر و جامع فرهنگی، آموزشی و اجتماعی صورت پذیرد.

وی با اشاره به خسارت وارده به جامعه انسانی و اجتماعی ناشی از سوانح رانندگی افزود: لازم است، تعامل سازمانهای ذی‌ربط در امر ایمنی حمل و نقل به‌ویژه صداوسیما و دیگر نهادهای فرهنگی و مسوول در امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم، بهبود رفتارهای رانندگی در بین اقشار مختلف مردم آموزش به ویژه كودكان و نوجوانان و.... در جهت كاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای گام‌های اساسی برداشته شود و درخصوص فرهنگ تردد ایمن با تمام توان اجرایی نهادها و سازمانهای مسئول اقدام شود.


كشاورزیان با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فراتر از مأموریت و مسئولیت سازمانی افزود: از جمله برنامه‌های دردست اقدام نظارت جدی مدیران فنی در شركتهای حمل و نقل مسافر است كه در تأمین سلامت سفر هموطنان با ناوگان حمل و نقل عمومی نقش مهمی دارد و مدیران فنی باید نظارت كافی بر سیستم ایمنی ناوگان عمومی برون شهری داشته باشندكه با تائیدآنها، ناوگان اجازه جابجایی كالاو مسافر را داشته باشد.

وی در ادامه به اقدامات ایمنی كه در كشور در  بخش عابرین پیاده ، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه، طرح راكبین موتورسوار و... انجام پذیرفته اشاره‌ای كرد و خاطرنشان كرد: این اقدامات موجب ارتقاء و افزایش سطح خدمات جاده‌ای شده و موجبات كاهش و حذف عامل ناچیز جاده‌ای در سفر خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر با حضور در جلسه‌ای كه با حضور مسئولین تشكلهای صنفی حمل و نقل استان خراسان‌شمالی  در در محل اداره‌كل حمل و نقل و پایانه‌های این استان برگزار شد، به بررسی مسایل و درخواستهای مطروحه از سوی مسئولین اصناف حمل و نقل جاده‌ای و راهكارهای افزایش خدمات پرداخت.

براساس این گزارش پایین بودن نرخ كرایه حمل در بخش بار و مسافر، سختی كار رانندگان، عدم وجود شهرك حمل و نقل در استان، ارائه تسهیلات با سود بانكی بالا و شرایط سخت دریافت وام و....از جمله موارد مطروحه از سوی اصناف حمل و نقل بوده است.

معاون راهداری و مدیركل دفتر ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داود كشاورزیان رئیس سازمان را در این سفر همراهی می‌كردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.