| کد خبر: 182422 |

◄ برگزاری فراخوان سرمایه‌گذاری در احداث و بهره‌برداری تیرپارک‌

فراخوان سرمایه‌گذاری در احداث و بهره‌برداری تیرپارک‌ برگزار شد.

تین نیوز

فراخوان مشارکت تولیدکنندگان ناوگان سنگین جاده‌ای و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جهت سرمایه‌‌گذاری در احداث و بهره‌برداری از تیر پارک‌ها از سوی دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،‌ حمیدرضا شهرکی‌ثانوی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری این سازمان بابیان این خبر اظهار داشت: ساخت و بهره‌برداری از تیر پارک‌ها‌ به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در شبکه راه‌های شریانی و ترانزیتی، نقش مهمی در ارتقاء ایمنی و ارائه خدمات به رانندگان و ناوگان سنیگن باری دارد که این سازمان، ساخت،‌ نگهداری و مدیریت بهره‌برداری این مجموعه‌ها را از طریق جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار خود قرار داده است.

وی در خصوص فرایند اجرای این پروژ‌ه‌ها افزود: در قالب صدور موافقت اصولی و با اعمال سیاست‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران مذکور، از قبیل واگذاری اراضی منابع ملی در راستای آیین‌نامه نصاب اراضی قابل‌واگذاری برای فعالیت‌های مختلف در خارج از حریم شهرها و روستاها، کمک به احداث راه‌های دسترسی ورودی و خروجی، نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی و راهنما در طول محور، معافیت‌های مالیاتی، واگذاری مالکیت عرصه اراضی منابع ملی در راستای ماده 45 قانون رفع موانع تولید و غیره انجام می‌شود.

شهرکی ثانوی در خصوص مزایای برگزاری فراخوان یادشده افزود: احداث و استقرار تیر پارک‌ها در کریدورهای ترانزیتی و حمل‌ونقل عمومی می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مؤثر برای کارخانه‌های سازنده ناوگان سنگین جهت ارائه خدمات پس از فروش و نیز ایجاد و ارتباط مؤثر با مشتریان واحد تولیدی یادشده و همچنین مکانی برای استقرار کارخانه در محدوده‌های عملیاتی حمل‌ونقل باشد.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو پیشنهاد شد که شرکت‌های یادشده و تشکل‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری در امر احداث تیر پارک‌ها، نسبت به گسترش حضور خود به‌صورت زنجیره‌‌ای با یک تیپ معماری و منظر خاص اقدام کنند.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری خاطرنشان کرد: متقاضیان در صورت تمایل، می‌توانند درخواست خود را با ذکر محور، کیلومتر و سمت، به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و یا دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری ارائه نمایند تا اقدام بعدی جهت صدور موافقت اصولی انجام شود.

براساس فراخوان صورت گرفته، دفتر یادشده آمادگی خود را جهت تشکیل جلسه و انجام مشاوره و هماهنگی لازم در این زمینه اعلام کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.