| کد خبر: 182292 |

◄ ارتقا نظارت هوشمند در جاده‌های خراسان رضوی

نظارت هوشمند در جاده‌های خراسان رضوی ارتقا یافت.

تین نیوز

​مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: حدود 300 دستگاه تجهیزات هوشمند حمل و نقل در جاده‌های این استان طی سه سال گذشته نصب شده است.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی، ابراهیم نصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 120 سامانه ثبت تخلف سرعت، 124 دستگاه تردد شمار ، 12 تابلوی پیام متغیر ، یک دستگاه ترافیک‌نما، دو دستگاه باسکول حین حرکت و بیش از 40 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان نصب شده است.

وی اظهار داشت: به جز دوربین‌های نظارتی که از سال 1388 کار نصب آن‌ها در استان آغاز شده بخش عمده سامانه ها در جاده های استان از سه سال گذشته راه اندازی شده است.

نصری گفت: هم اکنون 36 سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده مشهد -نیشابور-سبزوار از نظر ساختار، کیفیت دوربین و نوع ارتباط با مرکز در حال ارتقا هستند به گونه‌ای که این تجهیزات پس از ارتقا می‌توانند علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط وسیله نقلیه، شمارش تردد و پلاک خوانی در محورها را نیز انجام دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به طرح آزمایشی کنترل هوشمند بارنامه ناوگان حمل‌ونقل سنگین در سه استان کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون اجرایی شدن کنترل هوشمند بارنامه‌ها از طریق دوربین‌ها و تجهیزات هوشمند نظارتی در جاده‌های استان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: امسال سامانه جی‌پی‌اس (موقعیت‌یاب) بر روی 611 دستگاه از خودروهای اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نصب شده و می‌توان به راحتی نحوه انجام ماموریت‌ها توسط این ناوگان را رصد کرد.

خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.