| کد خبر: 181870 |

◄ 61.5 کیلومتر از راه‌های استان یزد بهسازی شد

دستاورد 40 ساله راهداری توسعه شبکه حمل و نقلی استان یزد است.

تین نیوز

​مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، مهم‌ترین دستاورد 40 ساله در حوزه راهداری و حمل‌ونقل را توسعه شبکه حمل‌ونقلی استان یزد اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، علی علیخانی ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه راه‌ها را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب در مناطق مختلف کشور دانست و اظهار داشت: توسعه شبکه حمل‌ونقلی استان یزد نیز، از مهم‌ترین دستاوردهای 40 ساله در حوزه راهداری است.

وی با اشاره به این‌که دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از 61.5 کیلومتر مسیر بهسازی و آسفالت شده در مناطق مختلف استان خواهیم بود، عنوان کرد: این پروژه بااعتبار 11 میلیارد تومان در پنج شهرستان استان یزد در دست اجراست و در ایام دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

علیخانی یادآور شد: در شهرستان اردکان پنج پروژه به طول 32.5 کیلومتر بااعتبار 3 میلیارد تومان، در تفت چهار پروژه به طول 10 کیلومتر بااعتبار 3 میلیارد تومان، در مهریز یک پروژه به طول دو کیلومتر بااعتبار 500 میلیون تومان، در خاتم یک پروژه به طول 12.5 کیلومتر بااعتبار 4 میلیارد و 150 میلیون تومان و در بافق یک پروژه به طول چهار کیلومتر بااعتبار 500 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های مهم دیگری نیز در حوزه راهداری در دست اجراست که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی از مهم‌ترین این پروژه‌ها به طرح ساماندهی و روکش آسفالت کنارگذر تفت، ساماندهی ورودی روستاهای اسلامیه و فیض‌آباد در شهرستان تفت، بهره‌برداری از تقاطع غیره مسطح کنارگذر یزد در بلوار مناجات و بهره‌برداری از تقاطع غیره مسطح روستای فهرج همچنین بهره‌برداری از باند دوم محور بهاباد ـ پرک در شهرستان بهاباد، اشاره کرد.

علیخانی بیان کرد: یزد در مرکز کشور و شاهراه بین‌المللی قرار دارد و راه‌های اصلی ازجمله تهران ـ بندرعباس و مشهد به غرب کشور به‌عنوان راه‌های ترانزیتی مهم، از یزد می‌گذرد.

وی افزود: ما توانسته‌ایم در این 40 سال یک شبکه ترانزیتی خوب در استان ایجاد کنیم و ظرفیت حمل‌ونقلی که از استان عبور می‌کند را با کم‌ترین هزینه در بحث افزایش ایمنی و تصادفات همچنین ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی در حاشیه راه‌ها، ساماندهی کنیم.

علیخانی با مقایسه وضعیت راه‌های استان یزد در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب در استان یزد عنوان کرد: 40 سال قبل راهی به‌عنوان بزرگراه در استان نداشتیم اما اکنون 753 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث‌شده است.

وی ادامه داد: مسافت راه‌های اصلی و فرعی استان یزد در 40 سال پیش 321 کیلومتر بوده اما این میزان در حال حاضر به هزار و 647 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان یزد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: در 40 سال پیش، 289 کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت بود که اکنون این میزان به 2 هزار و 289 کیلومتر رسیده و همه روستاهای بالای 20 خانوار استان، دارای راه آسفالته و دسترسی مناسب هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی پروژه‌هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و بهره‌برداری شده است، به پروژه 5.5 کیلومتر آسفالت سطح دولایه پیرنارکی، آسفالت گرم 6 کیلومتر از مسیر توت ـ انجیروند، بهسازی و تعریض 4.5 کیلومتر از مسیر عقدا ـ‌ سرو، آسفالت سطحی سه کیلومتر از مسیر خلیل آباد ـ هفتهر، بهسازی و روکش آسفالت یک کیلومتر از مسیر ورودی شمالی اردکان، روکش آسفالت پنج کیلومتر آسفالت فیض‌آباد ـ سخوید و ... اشاره کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.