| کد خبر: 181140 |

برخلاف ادعای حمل 73 درصدی کالا با ناوگان داخلی؛

◄ 53 درصد حمل بار در خراسان با ناوگان خارجی انجام می‌شود

بر اساس اعلام انجمن بین‌المللی خراسان حمل کالای وارداتی و صادراتی و ترانزیتی به تفکیک ملیت کامیون در این استان 53 به 47 است. به این معنا که 53‌درصد حمل بار ترانزیتی در این استان با ناوگان خارجی انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌و نقل بین‌المللی گفت: ممکن است در برخی استان‌ها گفته شود که بار استان ما را بیشتر ناوگان خارجی حمل می‌کنند در ابتدا باید دید چند درصد حمل‌ونقل بین‌المللی شامل حال آن استان می شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز هفته گذشته بود که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد ۷۳ درصد ترانزیت توسط ناوگان ایران انجام‌شده است؛ بااین‌حال شرکت‌های حمل‌و نقل بین‌المللی برخی استان‌ها با تکذیب این آمار و ارسال جداول و نمودارهایی که مشخص می‌کند بار این استان‌ها با ناوگان باری خارجی حمل شده است؛ اصرار دارند که باید از سوی سازمان راهداری و متولی ترانزیت در کشور راه‌حلی برای این مشکل یافت.

به گفتهٔ رانندگان و فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای به دلیل زمین‌گیرشدن ناوگان ایرانی و هم‌چنین افزایش هزینه‌های حمل بار ترانزیتی برای ناوگان ایرانی، اکنون در بسیاری از استان‌ها ترانزیت بار ایرانی با ناوگان ترک و ازبکستانی و حتی افغانی حمل می‌شود.

در همین راستا رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌و نقل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با تکذیب ادعای حمل بار توسط ناوگان خارجی، گفت: 73 درصد حمل بار با ناوگان ایرانی انجام می‌شود و این آمار اطلاعات مربوط به‌کل کشور است. با این‌ حال ممکن است وضعیت حمل بار استان به استان با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

او با توضیح این‌که ما اطلاعات کل کشور را پردازش می‌کنیم و سپس آمار کلی را ارائه می‌دهیم گفت: ممکن است در برخی استان‌ها گفته شود که بار استان ما را بیشتر ناوگان خارجی حمل می‌کنند در ابتدا باید دید چند درصد حمل‌ونقل بین‌المللی شامل حال آن استان می شود.

او تأکیدکرد که استان به استان شرایط تغییر می‌کند و برخی از شرکت‌های حمل‌و نقل  بین‌المللی تنها اطلاعات محدود و مربوط به استان و شرکت‌ خود را دارند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز و بر اساس اعلام انجمن بین‌المللی خراسان حمل کالای وارداتی و صادراتی و ترانزیتی به تفکیک ملیت کامیون در این استان 53 به 47 است. به این معنا که 53 درصد حمل بار ترانزیتی در این استان با ناوگان خارجی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    باعرض ادب وسلام
    جناب اقای نفیسی استان های همجوار با کشور های همسایه خصوصا خراسان رضوی ،با توجه به تقاضای شرکت ها برای ورود ناوگان خارجی به استان، شما (سازمان) اینگونه کامیون ها را درامار ان استان قرار میدهید ولی متاسفانه اغلب این کامیون ها (خصوصا کامیون های افغانی) شبانه وبدون مجوز تغییر مسیر داده واز استان های سمنان .تهران ومازندران بارگیری میکنند .ومتاسفانه هیچ شیوهای برای کنترل انها وکنترل اسناد ومدارک انها توسط پلیس راه وشناسایی سی ام ار های صوری یا برخط شده انها وجود ندارد.
    همچنین هیچ مجازات بازدارنده ای که از طرف معاونت ترانزیت سازمان برای شرکت های متخلف در نظر گرفته شود به چشم نمیخورد.