| کد خبر: 180375 |

جاوید:

◄ شرکت‌های حمل‌و نقلی چوب قاچاق کالا را می‌خورند

در حال حاضر پرونده‌های میلیاردی در خصوص قاچاق کالا وجود دارند که قابلیت ارجاع به دیوان عدالت اداری را ندارند چرا که نهاد یا افرادی که در این خصوص مقصر هستند از مجازات تبرئه شده و در نهایت مقصر اصلی به ناحق شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی شناخته می شوند.

تین نیوز

نشست بررسی مشکلات حوزه ترانزیت و شرکت‌های حمل‌و نقل بین‌الملی با حضور مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران، نشست مشترک مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  و رییس هیئت مدیره و دبیر انجمن، در خصوص بررسی مسائل و مشکلات قاچاق کالا و مشکلات شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در سالن اجتماعات انجمن برگزار شد.

در این نشست هم‌چنین معاونان بخش امور گمرکی و ترانزیت انجمن حضور داشتند.

یونس جاوید رییس هیئت مدیره انجمن به بیان مشکلات شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در خصوص قاچاق کالا و اداره امور شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف پرداخت.

وی عنوان‌کرد: در حال حاضر پرونده‌های میلیاردی در خصوص قاچاق کالا وجود دارند که قابلیت ارجاع به دیوان عدالت اداری را ندارند چرا که نهاد یا افرادی که در این خصوص مقصر هستند از مجازات تبرئه شده و در نهایت مقصر اصلی به ناحق  شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی شناخته می شوند که باید جریمه‌های سنگینی را پرداخت کنند.

 جاوید افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که حمل‌ونقل بین‌المللی ما با آن مواجه است مسئله مربوط به اسناد کالا است که از متصدیان حمل مطالبه می‌کنند درحالی‌که این اسناد مانند ثبت سفارش به حمل‌کننده ارتباطی پیدا نمی‌کند و بعضی از گمرکات به‌صورت سلیقه‌ای  و یا تأکید به دریافت اصل بارنامه از راننده را دارند درحالی‌که این سند رابطه بین صاحب کالا و متصدی حمل است.

 او ادامه‌داد: از دیگر مسائل حائز اهمیت بحث کارنه‌تیر و نهایتاً آیین‌نامه تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی است که خوشبختانه با انتصاب آقای آدم‌نژاد به‌عنوان معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی قطعاً کمک بزرگی در جهت پیشبرد و حل معضلات  این امور خواهند بود.

 جاوید اظهار داشت: رفتارهای چندگانه مدیران سازمان در مرزهای مختلف در خصوص ورود و خروج کامیون‌ها در مرزها و اسناد همراه آن‌ها  باعث ایجاد مشکلاتی در حمل‌ونقل بین‌المللی می‌شود.

ضرورت اصلاح قوانین تاسیس شرکت حمل‌و نقلی

 در این جلسه هم چنین رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلسه‌ای در انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران بیان‌کرد: ما به دنبال شناسایی مسائل و مشکلات حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی هستیم تا بتوانیم با تعامل و هم‌فکری یکدیگر مسائل و مشکلات را استخراج کرده و جهت بررسی به وزیر راه و شهرسازی ارائه دهیم.

نفیسی در خصوص آیین‌نامه تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی نیز اظهار داشت: آیین‌نامه‌ فعلی دارای نقاط ضعفی است که باید برطرف شود. ما باید عوامل مؤثر در تأسیس یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی را بررسی و در آیین‌نامه لحاظ کنیم، صرفاً شخصی تنها با شرکت در آزمون تأسیس شرکت حمل‌ونقل سازمان راهداری و کسب نمره قبولی صلاحیت لازم برای این امر را نخواهد داشت و باید یکسری اصول و قوانین در نظر گرفته شود.

نفیسی ادامه داد: با همکاری انجمن و سازمان راهداری اصلاحات آیین‌نامه را انجام خواهیم داد تا نقاط ضعف آیین‌نامه برطرف شوند.

وی به تداوم برگزاری جلسات انجمن با سازمان راهداری، بیان مشکلات حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی و هم‌فکری در جهت رفع مشکلات تأکید کرد و گفت: ما باید به دنبال این باشیم که چگونه می‌توانیم در برابر مشکلات ترانزیتی از خود محافظت کنیم و چه اقداماتی می‌توان انجام داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.