| کد خبر: 180084 |

◄ کاهش 17‌درصدی اعتبارات سازمان راهداری در بودجه سال 98

بودجه سازمان راهداری هرسال در حال کاهش است، به‌طوری‌که در بودجه سال جاری نیز اعتبارات سازمان راهداری حدود 10 درصد کاهش یافت و امسال نیز حدود 17 درصد کاهش‌یافته است.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز طبق اطلاعات ارائه‌شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ وزارت راه و شهرسازی به همراه سازمان‌های زیرمجموعه خود حدوداً ۸۳۸۱ میلیارد تومان بودجه خواهند گرفت.

 این در شرایطی است که دولت در لایحه بودجه سال گذشته برای این وزارتخانه درخواست بودجه ۷۸۳۰ میلیارد تومانی کرده بود که نسبت به بودجه سال ۱۳۹۶ کاهش ۹ درصدی را نشان می‌داد.

از میان سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال جاری بودجه‌ای ۲۰۰۴ میلیارد تومانی داشت و در سال آینده بودجه‌ای ۱۶۹۲ میلیارد تومانی خواهد داشت که حاکی از کاهش بودجه این سازمان است.

این اتفاق البته برای سایر دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه هم اتفاق افتاده است تا جایی که بودجه شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی نیز از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال جاری به پنج میلیارد تومان در سال آینده کاهش‌یافته است.

بااین‌حال وضعیت راه‌ها و افزایش آمار تصادفات این انتظار را ایجاد کرده بود که دولت سهم بیش‌تری از بودجه را برای سازمان راهداری اختصاص دهد.

در همین راستا یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به کاهش 17‌درصدی اعتبارات سازمان راهداری در لایحه بودجه سال 98، گفته است: متأسفانه در لایحه بودجه سال آینده، اعتبارات بخش‌های مختلف کاهش پیداکرده و اعتبارات حوزه راهداری نیز از این روند مستثنی نشده است.

مجید کیان‌پور گفته است کاهش بودجه سازمان راهداری برای حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای مشکل‌ساز است.

نماینده مردم درود و ازنا توضیح داده است: سازمان راهداری یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه راه و جاده است و کاهش بودجه این سازمان مشکلات و تبعات را برای حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به دنبال خواهد داشت.

 کیان‌پور ادامه داد: متأسفانه بودجه سازمان راهداری هرسال در حال کاهش است، به‌طوری‌که در بودجه سال جاری نیز اعتبارات سازمان راهداری حدود 10 درصد کاهش یافت و امسال نیز حدود 17‌درصد کاهش‌یافته است، بنابراین این مسئله نشان می‌دهد که دولت اولویتی برای حوزه راه و راهداری قائل نیست.

کیان‌پور گفته است: سازمان راهداری برنامه‌ریزی بلندمدت و قابل قبولی را برای شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز صورت داده است، اما قطعاً این مسئله نیازمند تخصیص بودجه است، اما روند اختصاص اعتبارات از سوی دولت مانع این مسئله می‌شود.

گفته می شود حدود 3 هزار نقطه حادثه‌خیز در عرصه جاده‌های کشور وجود دارد، اما اعتبارات کنونی کفاف رفع نقایص این نقاط را نمی‌دهد. هم چنین بر اساس آمارها، تصادفات جاده‌ای در سال 97 حدود 3 و نیم درصد افزایش‌یافته است که این مسئله یک هشدار جدی برای مسئولان و دولتمردان است تا به حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.