| کد خبر: 178427 |

◄ روند ساخت مجتمع‌های بین‌راهی در قزوین

افشین پیرنون، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین با اعلام این‌که ۱۱۵ مجوز فعالیت برای مجتمع‌های بین‌راهی استان قزوین صادرشده است، گفت: از این تعداد ۳۱ مجتمع راه‌اندازی شده است.

تین نیوز

افشین پیرنون، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین با اعلام این‌که ۱۱۵ مجوز فعالیت برای مجتمع‌های بین‌راهی استان قزوین صادرشده است، گفت: از این تعداد ۳۱ مجتمع راه‌اندازی شده است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، پیرنون در حاشیه جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان قزوین اظهار داشت: از این تعداد  ۵۴ واحد در مرحله استعلام و ۱۲ مورد در مرحله دریافت موافقت اصولی و ۱۸ مجتمع بین‌راهی درحال احداث است.

او یادآور شد: از مجوزهای صادرشده برای مجتمع‌های بین‌راهی حدود ۴۷ درصد در مرحله استعلام، ۲۷ درصد افتتاح‌شده، ۱۵ درصد درحال احداث و ۱۱ درصد در مرحله دریافت موافقت اصولی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین متقاضیان زیادی برای احداث مجتمع بین‌راهی مراجعه می‌کنند و در این زمینه اگر نظارت و سخت‌گیری جدی صورت نگیرد این موضوع به یک رانت تبدیل می‌شود.

پیرنون گفت: ۶ مجتمع در مسیر قزوین به کرج، ۱۷ مجتمع در محور قزوین به زنجان قرار دارد و درمجموع ۴۱ درصد در آزادراه‌ها و ۵۹ درصد در سایر محورها دایر شده است.

او اظهار داشت: ۱۵ واحد در مسیر قزوین به تهران داریم که در دست اقدام است و در مسیر قزوین به زنجان ۲۰ مورد درحال بهره‌برداری، احداث و استعلام و دریافت موافقت اصولی است.

پیرنون تصریح کرد: در جاده رشت هم ۱۵ مجتمع و در سایر محورها چند واحد نیمه‌تمام داریم که برای تکمیل آنها باید اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین یادآور شد: در محور ۶۹ کیلومتر جاده رشت برای بازارچه‌های محلی سه لکه‌گذاری صورت‌گرفته که دو مورد در آزادراه قزوین به رشت است.

پیرنون گفت: حداقل فاصله ایمن مجتمع‌ها باید رعایت شود و توجیه سرمایه‌گذاری با ما نیست و اختیارات واگذاری سرقفلی و مشارکت غرف و فروشگاه‌های پایانه‌ای به تائید شورای نگهبان رسیده؛ اما گاهی تداخلی بین وظایف ما و میراث ایجاد می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.