| کد خبر: 178075 |

◄ ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم جاده ها عاملی مهم در بروزسوانح جاده ای

ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل از تصادفات رانندگی محسوب می‌شود.

تین نیوز

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم جاده‌ها عاملی مهم در بروز سوانح جاده‌ای ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل از تصادفات رانندگی محسوب می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، سیدعلی حاج سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بابیان این مطلب گفت:هرگونه ساخت‌وساز در حریم 100 متری جاده‌ها ممنوع بوده و منوط به اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان است .

سید حاج علیخانی بابیان اینکه محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محورها از عوامل رکود توسعه در شهرها است، افزود: حفظ و نگهداری از راه‌ها و ابنیه‌های موجود از وظایف ذاتی راهداری است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با تجاوز به حریم راه‌ها از وظایف متولیان راه‌هاست و با توجه به اهمیت این موضوع در بروز سوانح جاده‌ای، بلافاصله بعد از مشاهده یا گزارش ساخت‌وسازهای غیرمجاز، این اداره‌کل با جدیت نسبت به اعمال قوانین مربوطه اقدام می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان ضمن هشدار به کلیه افراد متخلف و فرصت‌طلبی که به هر نحوی درصدد تصرف و تجاوز به حریم راه‌ها هستند اظهار کرد: این اداره‌کل ضمن تعامل با کلیه ادارات و دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط با جدیت با هرگونه قانون‌گریزی و قانون‌شکنی مقابله می‌کند و این‌گونه تصرفات و ساخت‌وسازها در هر مرحله‌ای که باشند قطعا" تخریب می‌شوند چراکه تجاوز به حریم راه‌ها تجاوز به حقوق و حریم عموم مردم است.

هادی برجسته کارشناس حوزه ایمنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در این رابطه گفت: بیش از ده‌ها مورد تخریب در سال 96صورت گرفته و بیش از 20 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز نیز در استان وجود دارد که باید تخریب شوند.

برجسته با اشاره به این مطلب که 30 درصد از سوانح جاده‌ای به علت ساخت‌وسازهای غیرمجاز حریم راه‌ها اتفاق می‌افتد افزود: کوه نویسی، تپه نویسی و دیوارنویسی در حاشیه راه‌ها از مواردی هستند که باعث حواس‌پرتی راننده و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌شود.

وی با اشاره به صدور مجوز و موافقت اصولی توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، برای ساخت‌وسازهای محدوده 100 متری جاده‌ها در شرایط خیلی خاص، گفت: هر مرجعی مجاز نیست اقدام به صدور مجوز برای احداث تاسیسات در حریم راه‌ها نماید، چراکه منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای ، سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت .

 برجسته یادآور شد: متقاضیان ساخت‌وسازهای خارج از حریم باید برای کسب مجوز و تکمیل پرونده به ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها مراجعه کنند و مسافران نیز در صورت مشاهده هرگونه ساخت‌وساز غیرقانونی مراتب را به سامانه پیامکی 10000341 اطلاع دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.