| کد خبر: 177929 |

◄ کمبود بودجه ایمنی راه‌های سمنان را تهدید می‌کند

موضوع کمبود اعتبارات سبب شده که پروژه‌ها در استان سمنان به تعویق بیفتد. به‌تازگی قیمت‌های جدید در بازار نیز پیگیری مسائل ایمنی را از خود متأثر کرده است.

تین نیوز

 درحالی‌که در سال‌جاری به دلیل افت بودجه سازمان راهداری بسیاری از پروژه‌های این سازمان در استان‌های مختلف متوقف‌شده یا به‌کندی پیش می‌روند، محمد عاشوری، رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان سمنان درباره وضعیت اعتبارات پروژه‌های ایمنی در استان گفت: موضوع کمبود اعتبارات سبب شده که پروژه‌ها در استان به تعویق بیفتد. به‌تازگی قیمت‌های جدید در بازار نیز پیگیری مسائل ایمنی را از خود متأثر کرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عاشوری افزود: حدود دو سال است که به دلیل بحث‌های قیمتی نتوانسته‌ایم مناقصه رنگ با پیمانکاران داشته باشیم  و آخرین قرارداد ما در سال ۹۵ است. در دو سال اخیر چند مناقصه رنگ داشته‌ایم که شرکت‌کننده‌ای نداشته است.

این مدیر استانی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه‌های ایمنی گفت: موضوع پروژه‌های گاردریلی هم به‌واسطه اقلامی که بیشتر فلزی محسوب می‌شوند و در بازار به دلیل نوسانات باقیمت بالای همراه بوده‌اند؛ اغلب معوق هستند و پرداختی شرکت پیمانکار برای تهیه گاردریل به‌صورت نقدی است.

عاشوری هم‌چنین اضافه کرد: آخرین قرارداد ما برای گاردریل در سال ۹۴ بسته‌شده است  و حدود ۳ سال است که چالش نبود گاردریل در برخی محورهای حساس وجود دارد.

او با اشاره به این‌که موضوع کمبود اعتبارات سبب شده که پروژه‌ها در استان به تعویق بیفتد، درباره وضعیت ایمنی محور شاهرود به مشهد گفت: از محورهای استراتژیک استان، محور شاهرود به سمت مشهد است که با چالش واژگونی در آن مواجهیم و از پروژه‌های تعریف‌شده برای این محور استراحتگاه‌ها و ایجاد پارکینگ است.

 رئیس اداره ایمنی استان سمنان در ادامه درباره محور مهم دیگر استان و درصد واژگونی اتومبیل در این محور اضافه کرد: از محورهای استراتژیک استان محور شاهرود به سمت مشهد است که در محدوده شاهرود-کاهک با چالش واژگونی در آن مواجهیم  و در این زمینه رتبه یک کشوری را داریم. در ۷ ماهه نخست امسال نیز از کل تصادفات حدود ۶۰ درصد واژگونی‌ها در این محور اتفاق افتاده است.

 رئیس اداره ایمنی استان سمنان با اشاره به وضعیت ایمنی محور شاهرود-به سمت آزادشهر گفت: بالغ‌بر هشت کیلومتر گاردریل در محور شاهرود-آزاد شهر نصب‌شده است که اعتبار جداگانه‌ای داشت و درحال‌حاضر نیز قرارداد نیوجرسی مفصلی برای این محور بسته‌شده است.

این مدیر استانی در ادامه بابیان وضعیت نقاط پرتصادف گفت: ۴۳ نقطه پرتصادف در استان داریم  که از این تعداد حدود ۱۹ نقطه پرتصادف و ۲۴ نقطه دارای تصادف است و اعتبار بالای ۴۰ میلیارد تومان را نیاز دارد که  برای انتخاب پیمانکار درصدد برگزاری مناقصه هستیم ولی به دلیل قیمت‌های روز دراین‌باره موانعی وجود دارد.

او اضافه کرد: تابه‌حال در ۱۹ نقطه آشکارسازی شده است که برای برطرف کردن و اصلاح آن‌ها درحال برنامه‌ریزی هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.