| کد خبر: 176742 |

◄ اکثر زائران ایرانی مراسم اربعین به کشور بازگشته‌اند

برآوردها نشان می‌دهد که از تعداد یک‌میلیون و 800هزار نفر زائر اربعین که از ایران خارج‌شده‌اند، یک‌میلیون و 650هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

تین نیوز

برآوردها نشان می‌دهد که از تعداد یک‌میلیون و 800هزار نفر زائر اربعین که از ایران خارج‌شده‌اند، یک‌میلیون و 650هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رضا نفیسی، دبیر ستاد حمل‌ونقل اربعین با اعلام این خبر افزود: ما در روز چهارشنبه بیش از ۲۴۰ هزار تردد را ثبت کردیم و پس‌ازآن تا روز شنبه ترددها به ۱۱۰ و ۵۰ هزار زائر کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود این آمار در روز جاری نیز روند کاهشی خود را ادامه دهد.

دبیر ستاد حمل‌ونقل اربعین درباره جزییات این فرایند بازگشت توضیح داد: آمارها نشان می‌دهد که از میزان ترافیک مرزها به شکل قابل‌توجهی کاسته شده است.

نفیسی بابیان این‌که مرزها تا بازگشت تمامی زائران آمادگی خود را حفظ خواهند کرد، تأکید کرد: باوجود کاهش قابل‌توجه ترددها و بازگشت تعداد زیادی از زائران اربعین، مرزها همچنان با حداکثر توان خود فعال هستند و برای تمام نیازهای احتمالی اتوبوس به تعداد کافی دپو شده است تا برای برنامه بازگشت زائران تمام امکانات لازم وجود داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: با پایان یافتن این موج ترددها در مرزهای مشترک با عراق به شکل عادی ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود با امکاناتی که در پایانه‌های مرزی مشترک درنظر گرفته‌شده زائران در تمام ایام سال نیز بتوانند به‌راحتی به عراق سفر کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.