| کد خبر: 174461 |

رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم:

◄ تعطیلی سه شرکت حمل مسافری قم

درراستای صیانت از حقوق مسافران، کمیسیون ماده 12 استان قم، به تعطیلی سه شرکت حمل مسافر در قم رای داد و این شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری به دلیل تخطی از ضوابط و مقررات موضوعه به مدت یک ماه تعطیل شدند.

تین نیوز

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، گفت: سه شرکت متخلف از زمان اعلام رای کمیسیون ماده 12 به مدت یک ماه تعطیل و سامانه جامع آن‌ها توسط این اداره‌کل غیرفعال شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، حسین اعتمادی افزود: هم‌چنین جهت اطلاع مسافران و دیگر مراجعان شرکت‌های حمل مسافر در پایانه مسافری قم، نسبت به نصب بنر با عنوان تعطیلی یک‌ماهه سه شرکت مذکور اقدام شد.

وی در ادامه به تخلفات صورت گرفته توسط سه شرکت حمل مسافر پرداخت و خاطرنشان کرد: عمده تخلفات صورت گرفته که موجب اتخاذ تصمیم به تعطیلی این شرکت‌ها در کمیسیون ماده 12شد شامل عدم تکریم ارباب‌رجوع، تاخیر بیش از یک ساعت در اعزام اتوبوس حامل مسافر، عدم تطبیق نرخ دریافتی با صورت‌وضعیت... بوده است.

دبیر کمیسیون ماده 12 قم ضمن تاکید بر آن‌که تصمیم به تعطیلی سه شرکت حمل مسافر یادشده در پی تذکرات جدی و مکرر اعضا این کمیسیون صورت گرفته است یادآور شد: در طول سال جاری درمجموع به تخلفات 45 شرکت حمل‌ونقل (کالا و مسافر) در قم رسیدگی شده است که از این تعداد 32 مورد متعلق به شرکت‌های حمل مسافر و 13 مورد دیگر مربوط به شرکت‌های حمل کالا بوده است.

وی در ادامه به احکام صادره کمیسیون ماده 12 استان در خصوص رسیدگی به موارد تخلفی 45 شرکت موصوف پرداخت و عنوان کرد: از مجموع 32 پرونده تخلفات رسیدگی شده در خصوص شرکت‌های حمل مسافر، 9 مورد تبرئه، 19 مورد به جرائم نقدی، سه مورد به تعطیلی و تعلیق یک‌ماهه محکوم و یک مورد نیز به تذکر و توبیخ کتبی اکتفا شد.

اعتمادی در خصوص تعداد و موضوع پرونده‌های رسیدگی شده در کمیسیون ماده 11 (رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای) نیز اظهار کرد: طی سال جاری، درمجموع به 32 مورد تخلفات رانندگان در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای رسیدگی شد که تمامی آن‌ها مربوط به رانندگان ناوگان عمومی حمل مسافر بوده است.

 وی در خصوص احکام صادره موارد تخلفی رانندگان نیز عنوان کرد: با توجه به توضیحات ارائه‌شده از سوی رانندگان در کمیسیون ماده 11 استان قم و تطابق با موارد استعلامی تخلفات، نسبت به تذکر کتبی جهت 28 نفر از رانندگان اقدام و 4 نفر دیگر نیز از موارد اتهامی مبرا شناخته شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.