| کد خبر: 173819 |

◄ در تصادف تریلی و اتوبوس هر دو راننده مقصراند

در حادثه تصادف اتوبوس و تانکر حامل سوخت در محور کاشان – نطنز هر دو راننده مقصر اعلام شده‌اند اما سهم هر یک در تصادف در حال بررسی است.

تین نیوز

در حادثه تصادف اتوبوس و تانکر حامل سوخت در محور کاشان – نطنز هر دو راننده مقصر اعلام شده‌اند اما سهم هر یک در تصادف در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  سناریو اول حادثه دلخراش تصادف اتوبوس و تانکر حامل سوخت در محور کاشان – نطنز این است که تریلی در خط کندرو بوده و راننده اتوبوس به دلیل عدم توجه به جلو به تانکر برخورد کرده است.

سناریو دوم  این است که اتوبوس در خط دوم آزادراه بوده و تریلی در خط اول به‌صورت ناگهانی به چپ متمایل شده باشد که ضمن عدم توجه کافی توسط راننده اتوبوس، باعث شکل‌گیری تصادف شده است.

بررسی نشان می‌دهد سناریو دوم محتمل‌تر ارزیابی ‌شود. 

در بررسی‌های اولیه، علت بروز سانحه، خطای انسانی رانندگان دو وسیله نقلیه درگیر تصادف محرز بوده که نسبت سهم قصور و سایر عوامل تشدید کننده در دست بررسی است . 

این گزارش می‌افزاید متعاقب این برخورد صورت گرفته، انفجار صورت می‌گیرد و اتوبوس پس از طی مسافت حدود ۷۰ متر واژگون می‌شود و حریق از جلو اتوبوس به انتهای آن سرایت می‌کند و موجب تشدید حریق می‌شود. 

در دقایق اولیه وقوع حادثه تمامی عوامل کارشناسی ، امدادی و اجرایی در سر صحنه حضور پیدا کرده  و در این میان عوامل راهداری نیز با حضور به‌موقع نسبت به پاک‌سازی، ایمن‌سازی محل حادثه تصادف و جابجایی خودروهای درگیر تصادف از سطح رویه راه‌ها نسبت به عادی‌سازی و روان‌سازی جریان تردد اقدام کرده‌اند. 

هر دو راننده داری صلاحیت‌های شغلی لازم و  مدارک رسمی بوده‌اند.

همچنین در بررسی‌های کارشناسی در بررسی علت محیطی، وضعیت جاده مناسب تشخیص داده‌شده و جاده یک‌طرفه دارای سه خط در هر طرف، دارای شیب شیروانی و شانه مناسب، رفوژ میانی به عرض ۱۰ متر و شانه ۳ متری، هموار ، سالم و خشک بوده و شرایط جوی نیز صاف گزارش‌شده است

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.