| کد خبر: 173579 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان مطرح کرد:

◄ افزایش ۱۷/۴۳ تردد وسایل‌نقلیه جاده‌ای درمحورهای استان زنجان در نیمه اول شهریور

طی نیمه نخست شهریورماه سال جاری بالغ‌بر هفت میلیون و ۳۶۵ هزار تردد وسایل‌نقلیه در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۷/۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، گفت: طی نیمه نخست شهریورماه سال جاری بالغ‌بر هفت میلیون و ۳۶۵هزار تردد وسایل‌نقلیه در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۷/۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: بررسی آماری از سامانه‌های تردد شمار و سامانه‌های نظارت تصویری حاکی از آن است که از روزهای ابتدایی شهریورماه سال‌جاری در دو تخلف سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی دارای نرخ افزایشی بوده‌ایم و با توجه به این موضوع رانندگان باید سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کرده و بافاصله طولی مناسب از خودروی مقابل حرکت کنند تا در موقع بروز هر مشکل بتوانند بهترین عکس‌العمل از خود بروز دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از تصادفات منجر به فوت در تابستان امسال مربوط به واژگونی خودروها است و اغلب این واژگونی‌ها به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است. حالات بدنی و وضعیت فیزیولوژیک راننده می‌تواند به خستگی و خواب‌آلودگی منجر شود.

دست‌نشان به رانندگان توصیه کرد: در ساعتی از شبانه‌روز که در روزهای عادی عادت به استراحت داشته‌اند، در پشت فرمان وسیله نقلیه قرار نگیرند چراکه معمولا ساعات بعدازظهر، ساعت ابتدایی روز و پایانی شب ساعاتی پرخطر از این حیث به شمار می‌آیند.

به گفته وی رانندگی در آزادراه‌هایی با طول زیاد، بزرگراه‌ها و جاده‌های یک‌نواخت خستگی را برای راننده به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین لازم است رانندگان در حین رانندگی در چنین جاده‌هایی بعد از هر دو ساعت رانندگی چند دقیقه استراحت کنند تا خواب‌آلودگی و خستگی بر آن‌ها عارض نشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.