| کد خبر: 172789 |

◄ 90درصد بار و مسافر از طریق جاده حمل می‌شود

در ایران بیش از ۹۰‌درصد بار و مسافر از طریق جاده‌ها جابه‌جا می‌شوند. عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری با اعلام این آمار گفت: به همین خاطر توسعه و نگهداری شبکه راه‌های کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

تین نیوز

در ایران بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق جاده‌ها جابه‌جا می‌شوند. عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری با اعلام این آمار گفت: به همین خاطر توسعه و نگهداری شبکه راه‌های کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی حسن‌نیا در آیین افتتاح پل دوم استراتژیک غدیر و محور اصفهان-شهرکرد با اشاره به اهمیت و جایگاه استان اصفهان در حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: با توجه به حضور پررنگ استان اصفهان در بین استان‌های هم‌جوار و قرار داشتن در کریدور‌های شمال-جنوب و شرق-غرب کشور،‌ این نتیجه حاصل می‌شود که نبود جاده‌های مناسب در استان اصفهان بر توسعه حمل‌ونقل کشور تاثیرگذار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود دو کریدور شمال-جنوب عبوری از اصفهان بیان داشت: کریدور اول از شیراز آغاز می‌شود و سپس از شهرستان دلیجان اصفهان و بخش عمده‌ای از کریدور یزد-کاشان-قم نیز از اصفهان عبور می‌کند. هم‌چنین در بزرگ‌ترین کریدور شرقی-غربی کشور که از الیگودرز لرستان آغاز می‌شود با عبور از مجیدآباد اصفهان مسیر خود را به سمت اراک و قم ادامه می‌دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: نقش استان اصفهان در کریدور تهران-قم-کاشان-اصفهان-شهرکرد-لردگان-بندر امام‌خمینی که در حمل‌ونقل بار کشور نقش قابل‌توجهی دارد کاملا برجسته است.

حسن‌نیا تاکید کرد: ازآنجایی‌که استان اصفهان با داشتن ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه جاده‌ای، ۵۰ هزار راننده، ۳۵هزار ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و کارخانه‌های متعدد همچون فولاد، پتروشیمی و سیمان یکی از قطب‌های حمل‌ونقل بار کشور محسوب می‌شود.

او با اشاره به اهمیت افتتاح پل دوم غدیر در استان اصفهان گفت: بهره‌برداری از این پل نقش بسزایی در باز کردن گره‌ها و ارتقا سرعت تردد برای دسترسی مردم از شهرهای مختلف استان به مناطق گردشگری دارد. احداث این پل کار بزرگی بود که از سوی مدیران کل راه و شهرسازی و  راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به سرانجام رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.