| کد خبر: 172152 |

رویکرد جدید در نوسازی ناوگان جاده‌ای

عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی بر دستیابی به مکانیزمی جهت توزیع عادلانه بار در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا و به کارگیری از ظرفیت تمام ناوگان فعال در این بخش تأکید کرد.

تین نیوز

عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی بر دستیابی به مکانیزمی جهت توزیع عادلانه بار در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا و به کارگیری از ظرفیت تمام ناوگان فعال در این بخش تأکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با حضور در نشست هم‌اندیشی وضعیت حمل و نقل بار و مسافر کشور با حضور تعدادی از مدیران ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانی با بیان این مطلب اظهار داشت: بررسی‌های به عمل آمده از نحوه فعالیت ناوگان بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا نشان می‌دهد توزیع کالا و جابه‌جایی بار از مبادی تولید به مقصد حمل کالا به نسبت رانندگان و ناوگان فعال عادلانه نمی‌باشد و این امر نیازمند بررسی کارشناسی و مطالعات میدانی است تا مکانیزمی طراحی و انتخاب شود و عدالت در توزیع بار در بخش جابه‌جایی کالا برقرار شود.

او خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که می‌بایست از طریق نظارت و کنترل مسئولان و متولیان بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا صورت گیرد سهم دریافتی راننده از قیمت تمام شده حمل کالا است تا از رانندگان عزیز حقی ضایع نشود.

حسن‌نیا با بیان این که اثرات تحریم‌های اقتصادی بر عملکرد بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت تأثیرگذار خواهد بود، افزود: با رویکرد تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در شرایط اقتصادی موجود، می‌توان از توان و ظرفیت ناوگان حمل و نقل داخلی در جابه‌جایی‌های بین‌المللی و فرامرزی هم به کار گرفته شود و با رعایت استانداردها و ضوابط بین‌المللی، ناوگانی که فرسودگی کمتری دارند و نوسازی شده‌اند برای این منظور فعال گردند.

رویکرد جدید در نوسازی ناوگان

معاون وزیر راه و شهرسازی در رسیدگی به مسائل و مشکلات رانندگان، گفت: برای برقراری تعادل در عرضه و تقاضای جابه‌جایی کالا در کشور باتوجه به این که تعداد ناوگان فعال از میزان بار قابل حمل بیش‌تر است، در مذاکرات اولیه در طرح نوسازی ناوگان پیش‌بینی شده است به ازای از رده خارج شدن 2 دستگاه کامیون  فرسوده، یک دستگاه کامیون نو جایگزین شود و امید است با تائید مراجع ذی‌صلاح، این مهم عملیاتی شود.

حسن‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های نگهداری راه‌ها و ایمن‌سازی راه‌ها در ایام سفرهای پایانی تابستان در جاده‌های کشور، خاطرنشان کرد: در استان‌ها می‌بایست تقسیم کار مناسبی جهت انجام وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شود و از اکنون درخصوص پروژه‌های راهداری زمستانی هماهنگی‌ها و اقدامات مورد نیاز انجام شود.

بر اساس این گزارش داریوش امانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی سخنانی گزارشی از عملکرد حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیت در کشور ارایه کرد و افزود: به منظور ادامه روند افزایش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت در کشور برنامه‌های توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیتی با کشورهای منطقه و گسترش کریدورهای ترانزیتی در دستور کار قرار دارد که در صورت تحقق و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مورد نظر، موجب رونق و بهره‌گیری از توان ترانزیتی در کشور می‌شود.

او با اشاره به افزایش گرایش‌های عمومی مردم به استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در سفرهای بین‌شهری افزود:  به منظور ارتقای ایمنی در سفرهای جاده‌ای و تأمین لوازم و قطعات مورد نیاز رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای، با همکاری سایر سازمان‌ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات و پیگیری‌های مستمر صورت می‌گیرد و امید است با همراهی و مساعدت تمام مسئولان و مدیران استان‌های سراسر کشور، مسائل و مشکلات موجود در این بخش حل و فصل شود.

امانی خاطرنشان کرد: به منظور تأمین لاستیک مورد نیاز ناوگان جاده‌ای از طریق ارز دولتی هم اقدامات لازم صورت گرفته است و در راستای توزیع عادلانه لاستیک سامانه‌‌ای طراحی شده است تا از مرحله تولید تا توزیع، اطلاعات ثبت و نظارت ‌های لازم صورت گیرد.

این گزارش حاکی است در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص اقدامات انجام شده در زمینه تأمین لاستیک مورد نیاز رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای و توزیع عادلانه میان متقاضیان را بیان کردند و از مدیران استانی درخواست کردند در زمینه کنترل و نظارت در تحویل لاستیک‌ها براساس سهمیه‌های تعیین شده در استان‌ها مساعدت و رسیدگی نمایند.

گفتنی است در این نشست اعضای هیأت عامل، معاونین و تعدادی از مدیران کل ستادی و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور حضور داشتند و درخصوص مسائل و مشکلات موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا، مسافر و ترانزیت بحث و بررسی و راه‌کارها و پیشنهادهای عملیاتی از سوی حاضران در نشست ارایه شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.