| کد خبر: 172620 |

◄ افتتاح شش طرح عمرانی-خدماتی قم در هفته دولت

در ششمین روز از هفته دولت، آیین بهره‌برداری از شش طرح عمرانی-خدماتی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با حضور مسئولان محلی برگزار شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، گفت: این پروژه‌ها شامل پنج طرح عمرانی انجام عملیات بهسازی در محورهای روستایی قمرود، قنوات، اجرای نیوجرسی مفصلی دررفوژ آزادراه قم-تهران و کمربندی امام علی شهر قم و احداث جایگاه سوخت راهدارخانه آزادراه قم-تهران و یک طرح خدماتی شامل نوسازی چهل دستگاه مینی‌بوس برون‌شهری با هزینه‌ای افزون بر یک‌صد و چهل میلیارد ریال انجام شد و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، با اشاره به این‌که اختصاص هفته دولت فرصت مناسبی است جهت ارائه فهرست بخشی از خدمات دولت خدمتگزار افزود: صیانت از راه‌ها افتخاری بزرگ برای خانواده راهداری و حمل‌ونقل است.

وی گفت: اولویت نخست سازمان متبوع و ادارات‌کل استانی کاهش حداکثری حوادث جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی تردد مسافران است که طی سال 96‌در مقایسه با سال 95 حوادث جاده‌ای منجر به فوت در استان قم به میزان 34‌درصد کاهش داشته است که این مهم مولود تلاش جمعی همکاران و دیگر خادمان عرصه جاده است.

وی خاطرنشان کرد: محورهای جاده‌ای استان قم، به‌عنوان کریدر ارتباطی 17‌استان با مرکز کشور نقشی مهم در تبادلات کشوری و حتی جهانی دارا است که جهت صیانت از آن‌ها و تسهیل سفرهای برون‌شهری و کاهش حوادث مرتبط، نیاز به توجه بیش‌تری دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، نوسازی ناوگان فرسوده برون‌شهری (کالا و مسافر) را ازجمله مهم‌ترین طرح‌های کاهنده حوادث جاده‌ای دانست و عنوان کرد: ازجمله طرح‌های مفتوحه این اداره‌کل در هفته دولت واگذاری سویچ چهل دستگاه خودرو مینی‌بوس به متقاضیان درراستای اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده برون‌شهری است.

وی هزینه اجرای این طرح را بالغ بر 50‌میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ازجمله دیگر طرح‌های عمرانی مفتوحه این اداره‌کل طی هفته دولت، پنج طرح عمران جاده‌ای با هزینه‌ای بالغ‌بر 90‌میلیارد ریال است.

وی این طرح‌ها را شامل بهسازی در محورهای روستایی قمرود و قنوات، اجرای طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های رفوژ آزادراه قم-تهران و کمربندی امام علی شهر قم و احداث یک باب جایگاه سوخت در راهدارخانه آزادراه قم-تهران دانست و اظهار کرد: طرح‌های عمرانی-خدماتی گسترده‌ای در سطح راه‌های استان و بدنه حمل‌ونقلی آن در حال اجراست که اهم آن‌ها به‌صورت امانی و توسط همکاران با بهره‌برداری از امکانات اداره‌کل متبوعه صورت می‌پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.