| کد خبر: 171109 |

قربانی:

◄ توسعه سامانه‌های ثبت تخلف ادامه دارد/ نوسانات نرخ ارز پیمانکاران را با مشکل روبرو کرد

با توجه به مشکلات به وجود آمده به دلیل نوسانات نرخ ارز، در روند اجرای برخی از پروژه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ازجمله پروژه نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های ثبت تخلفات، مشکلاتی برای پیمانکاران به وجود آمده است که پیشنهادات لازم جهت رفع آن به مراجع تصمیم‌گیرنده ارائه‌شده است.

تین نیوز

مهران قربانی عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تشریح اقدامات سازمان راهداری در جهت بهبود ایمنی و هوشمند سازی شبکه جاده های کشور پرداخت.

این درحالی است که روز گذشته سردار حمیدی رئیس پلس راه تهران در گفت‌وگویی مفصل از توقف اجرای پروژه‌های اصلاح زیرساخت‌های جاده‌های کشور خبر داده بود و روند رو به رشد تصادفات را به این دلیل دانسته بود.

به گزارش تین‌نیوز، قربانی توضیح داد که به‌منظور بسط و توسعه سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در شبکه جاده‌ای کشور از ابتدای سال جاری تاکنون 101 سامانه بر خط و 60 سامانه آنلاین تحویل موقت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات خاص در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان مقرر شده است به‌زودی طی فراخوانی، شرکت‌های پیمانکار جدید از طریق استان‌های مذکور شناسایی و قرارداد با آن‌ها منعقد شود.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد که در مرحله دوم توسعه سامانه‌های ثبت تخلفات، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به مراجع قانون پیشنهادی مشتمل بر نصب و راه‌اندازی 4هزار و 300 سامانه دیگر در 45هزار کیلومتر از شبکه جاده‌ای شامل آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی کشور را ارائه داده است.

وی به خبرنگار تین‌نیوز گفت: در این راستا اسناد قراردادی آن به‌صورت BOT با کسب نظر از صاحب‌نظران در مرحله کارشناسی و تهیه است.

قربانی به مشکلات مربوط به نوسانات نرخ ارز هم اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده به دلیل نوسانات نرخ ارز، در روند اجرای برخی از پروژه‌های سازمان از جمله پروژه نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های ثبت تخلفات، مشکلاتی برای پیمانکاران به وجود آمده است که پیشنهادات لازم جهت رفع آن به مراجع تصمیم‌گیرنده ارائه‌شده است.

وی گفت: در قالب چارچوب شناسایی نقاط پر تصادف تعداد هزار و 585 نقطه یا مقطع در فهرست نواحی کاندیدا برای ارتقای ایمنی قرارگرفته است که در خصوص تمامی آن‌ها اقدامات ایمن‌سازی شامل نصب علائم و تجهیزات ایمنی صورت پذیرفته است.

قربانی اضافه کرد: برای کامل‌تر شدن اقدامات انجام‌شده کلیه این نواحی توسط مهندسین مشاور ذی‌صلاح موردبررسی کارشناسی قرارگرفته‌اند و طرح‌های ارتقای ایمنی کامل‌تری برای اکثر آن‌ها مدنظر قرارگرفته که متناسب با اعتبارات دریافتی نسبت به ارتقای آن‌ها اقدام خواهد شد.

به گفتهوی در سال جاری حدود 500 نقطه در فهرست اصلاح اساسی نقاط پرتصادف قرار گرفته است و برای آن تأمین اعتبار لازم صورت پذیرفته است.

او در خصوص سایر اقدامات ایمنی همچون خط‌کشی و نصب علائم و تعویض حفاظ‌های آسیب‌دیده نیز  گفت: اعتباری بالغ‌ بر چهارصد و پنجاه میلیارد تومان ابلاغ‌شده است که اگرچه با محدودیت‌های تخصیص مواجه هستیم اما ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حداکثر تلاش خود را برای تأمین اولویت‌های ایمنی در جاده‌ها به عمل می‌آورند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.