◄ اولویت احقاق حقوق رانندگان قانونمدار
احقاق حقوق رانندگان قانونمدار در اولویت باشد.
جلسه شورای اداری ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای فارس، با محوریت اقدامات انجامشده در خصوص بررسی مطالبات رانندگان حملونقل جادهای کالا و همچنین ارائه گزارش علل تخلفات برخی شرکتها و برخورد با آنها برگزار شد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای فارس، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان گفت: همه روسای شهرستانها و ستادی ضمن مطالعه دقیق قوانین حملونقل و تعامل با یکدیگر نسبت به برقراری قانون در تمامی حوزههای حملونقل جادهای و برخورد قانونی با متخلفین اقدام جدی و فوری کنند.
علیرضا سیاهپور افزود: روسای شهرستانها با رصد دقیق هرگونه مشکل و مطالبهای از طریق رانندگان به وجود آمد سریعا به ستاد ارائه بدهند تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام شود و با تعامل با دستگاههای مربوطه ازجمله شورای تامین و معتمدین محلی و افراد صاحب نفوذ در منطقه ارتباط مستمر داشته و با همکاری نسبت به رفع مشکلات حملونقلی اقدام کنند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای فارس، همچنین تاکید کرد: رانندگان تلاشگر فعال در حوزه حملونقل جادهای بینشهری، ازاینپس میتوانند هرگونه انتقاد، شکایت و دیدگاه خود را در حوزه حملونقل جادهای شامل، دریافت کمیسیون اضافی، وضعیت خدماترسانی در شبکه جادهای، وضعیت عملکردی شرکتهای حملونقل و دیگر نکات موردنظر را از طریق سامانه تلفن پاسخگوی 141(داخلی 5)، سامانه پیامکی 3000141، پایگاه اطلاعرسانی www.141.ir و یا صندوق پستی 3773-14155 به سازمان راهداری و حملونقل جادهای انعکاس دهند.
روشن معاون راهداری ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان فارس در خصوص نحوه فعالیت گشتهای راهداری و حضور فعال آنها در محورهای مواصلاتی تاکید کرد و همچنین نقطه نظرات سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور در موضوعات مختلف برنامههای آتی لازم را به روسای شهرستانها اعلام و خلاصه گزارش اقدامات صورت گرفته را بیان کرد. در ادامه تعدادی از روسای ادارات به و گزارشی از بررسی مشکلات در حوزه استحفاظی خود ارائه کردند.
مهندس بهرامکی رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان ممسنی، در خصوص اعتراض برخی رانندگان تاکید کرد: مشکلات حوزه حملونقل به دودسته تقسیم میشود. مسائلی داخلی حوزه حملونقل و مسائلی که با تعامل و ورود سازمان راهداری و حملونقل جادهای قابلحل است؛ بهطور مثال بحث تامین اجتماعی و بازنشستگی رانندگان با تعامل راهداری و حملونقل جادهای و وزارت کار و رفاه اجتماعی قابلپیگیری و حل است اما مشکلاتی نظیر قرار گرفتن این صنف در مشاغل سخت به عهده این سازمان نیست و منوط به مصوبه مجلس شورای اسلامی است.
شرکتهای حملونقل نیاز به ممیزی مجدد دارد و در فرایندی تعهدات قانونی شرکتها مجددا بررسی شود؛ چراکه بسیاری از شرکتها به تعهدات خود مالکی زمان تاسیس پایبند نشدهاند و یا بهمرورزمان با فروش و واگذاری خودروها امروز به هر دلیل مالک خودرو نیستند و درنتیجه این عدم رعایت تعهدات مشکلاتی را به وجود آورده است بهطور مثال در زمان اعتراض رانندگان از شرکتها خواسته شد از خودروهای خود مالک شرکت استفاده کنند و مشخص شد که این شرکتها تعداد بسیار اندکی خودرو را مالک هستند و نقش آنها صرفا به صدور بارنامه محدودشده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.