| کد خبر: 169924 |

مداح خبر داد:

◄ اصلاحات در پایانه بار بندرعباس به سرعت ادامه دارد

در پی شکایات کامیون داران نسبت به وجود دلالان و بازار سیاه در بندرعباس با حجم زیادی از تخلفات در پایانه بار بندرعباس برخورد شده است و بسیاری از شرکت‌های متخلف اخطار گرفته و حتی پلمپ شده‌اند.

تین نیوز

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رئیس کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان گفت: با شرکت‌های متخلف در استان هرمزگان برخورد شده است.

فرامرز مداح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رئیس کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از اصلاح بخش زیادی از مشکلات کامیون‌داران در پایانه بار بندرعباس خبر داد

وی خبر داد که در پی شکایات کامیون‌داران نسبت به وجود دلالان و بازار سیاه در بندرعباس با حجم زیادی از تخلفات در پایانه بار بندرعباس برخورد شده است و بسیاری از شرکت‌های متخلف اخطار گرفته و حتی پلمپ شده‌اند.

مداح در خصوص وضعیت توزیع بار به مقصد بندرعباس و بالعکس در استان‌های مختلف نیز گفت: بندرعباس به‌طورکلی صاحب بار است  با این‌ حال میزان باری که به سمت بندرعباس می‌رود با باری که از بندرعباس بیرون می‌آید اصلاً هماهنگی ندارد. معمولاً این‌طور است باری که به سمت بندرعباس می‌رود با باری که از بندرعباس خارج می‌شود خیلی کمتر است.

وی ادامه داد: طبیعتاً  کامیون‌هایی که می‌خواهند بار بندرعباس را حمل کنند مجبور هستند خالی بروند این‌یک سرخالی بودن رقابتی را بین کامیون‌داران ایجاد کرده است که خودبه‌خود موجب کاهش و شکست  قیمت بار به سمت بندرعباس شده است. اما در مسیر برگشت  وضعیت برعکس است. از بندرعباس به اکثر استان‌ها بار هست و ماشین تقریباً کمتر است و بارگیری روی نوبت انجام می‌شود.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رئیس کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان ادامه داد: ما در حال رصد فرایندها هستیم و با شرکت‌های متخلف در استان برخورد شده است و روزنه‌های تخلف روزبه‌روز محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن رئیسی 0 0

    با احترام فراوان جناب اقای مداح:

    داده های که شما دارید و نسبت به آن تصمیم میگیرید وسخن میگویید کمی دچار اشکال است.

    رانندگان بخش تخصصی کامیونهای تجاری به هیچ وجه حاضر نیستند برای مراجعه به بندرعباس حرکت یکسر خالی انجام دهند.
    تمام آن چیزی که باعث شده حرکت یکسر خالی به سمت بندرعباس شکل بگیرد اجرای طرح نوبت مجازی ایست.
    امکان ورود تمام بارگیرها در این طرح باعث پیدایش حرکت یکسر خالی به سمت بندرعباس شده.
    کشنده ای که با بارگیر تانکر یا بونکر یا سواری بر یا تانک اسید یا کمپرس ویا....تا آخرین لحظه ابطال نوبتش مشغول به کار در بخش تخصصی خود است در لحظه آخر برایش حرکت یکسر خالی به بندرعباس توجیه پذیر است.
    ولی برای کامیونهایی که فقط با یک بارگیر در بخش تخصصی خود مشغول به کار هستند حرکت یکسر خالی به سمت بندعباس هیچ توجیه اقتصادی ندارد و حاضر به حرکت یک سر خالی به سمت بندرعباس نیستند.

    لازم به توضیح است بعد دستور مقام معظم رهبری مبنی بر محدودیت خام فروشی معادن اگثر کارخانه های فولاد دچار تغییرهای بزرگی شدند و تبدیل به صادرکننده شمش آهن شده اند.و کامیونهای بخش تخصصی تجاری برای حرکت به سمت بندرعباس به طور حتم میتوانند با مراجعه به یکی از این کارخانه ها به سمت بندرعباس حرکت کنند(در ضمن معادن خواف و صادرات پلیمری پتروشیمی ها هم باعث شده تقریبا برای حرکت به سمت بندرعباس هیچ گونه مشکل باری وجود نداشته باشد.

  • محسن رئیسی 0 0

    با احترام؛
    از جمله این کارخانه ها که عمدتا با تبلیغات فراوان سعی درجذب کامیون برای انتقال کالاهای خود به بندرعباس را دارند میتوان به؛
    ذوب آهن یزد و اردکان ،ذوب آهن اصفهان،مجتمع فولاد اصفهان،ذوب آهن کوار،فولاد رشت،فولاد نیشابور،جهت صادرات شمش اشاره کرد.
    معادن سنگ آهن خواف، جلال آباد و گل گوهر که سنگ آهن به صورت خام صادر میکنند.
    پتروشیمی مهاباد،سنندج،کرمانشاه،خرم اباد،عسلویه،بندرامام خمینی،
    صادرات معادن سنگ لاشه از معادن مختلف کشور

    از این کارخانه ها به صورت عمده کالاهای صادراتی به بندرعباس فرستاده میشود.
    بارهای درون استانی و خرده صادرات و حمل کالاهای استانهای همجوار هرمزگان و شهرهای استان هرمزگان نیز در کنار این بارها قرار میگیرد که حرکت کامیون به سمت بندرعباس را بدونه بار تقریبا به صفر میرساند .
    به جزء در مواردی که کامیون با تغییر کاربری(مثلا از کمپرسی یا تانکر به کفی)و بدونه فوت وقت میخواهد خود را به نوبتی که سیستم نوبت مجازی گرفته برساند.
    در حقیقت این دسته از کامیونها در سیستم نوبت مجازی استفاده به اصطلاح(حیات خلوتی) از پایانه بندرعباس میکنند. کامیونهایی که با تغییر کاربری خود را به بندرعباس میرسانند حرکت یکسرخالی را به دفعات زیاد تجربه میکنند و باعث هدر رفت سرمایه های ملی کشور و ورشکستگی کامیونهای تخصصی بخش تجاری میشوند.