| کد خبر: 16908 |

◄ برگزاری جلسه رسیدگی به مشکلات اطلاع رسانی درحوزه های IT و ITS

تین نیوز

تین نیوز |  به منظور بررسی برنامه سال 1393 استان تهران جلسه ای با حضور معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و مدیران کل دفاتر حوزه معاونت برنامه ریزی در اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران، شهرام آدم نژاد، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری هدف از این نشست را بررسی مسائل ومشکلات اطلاع رسانی درحوزه هوشمند سازی، تجهیز و نوین سازی جاده عنوان کرد و گفت: اولین موردی که درحیطه هوشمند سازی ونوین سازی جاده ها و  ITS اهمیت بسزایی دارد این است که ارائه اطلاعات مفید به موقع وسریع به کاربران ومسافرانی که درجاده هستند، داده شود.

وی افزود: راه های شریانی باید مجهز به ابزارهایی باشند که مردم قبل از سفر، از آخرین وضعیت راه ها مطلع شده و تصمیمات لازم را بگیرند.

آدم نژاد دراین نشست به موضوعاتی ازقبیل توسعه دوربین های ثبت سرعت، توسعه ترددشمارها،حذف نقاط پرحادثه را اشاره کرد.

درهمین زمینه مقرر شد اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران با هماهنگی مرکز مدیریت راه های کشور نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز خودروهای سیار جهت انتقال تصاویر اقدام نماید.

همچنین مقرر شد اعتبار مورد نیاز درسال 93 برآورد، و در جهت نصب و بهره برداری از سایت های جدید نظارت تصویری و نیز پروژه مانیتورینگ پایانه جنوب شهر تهران در سال 92  و ایجاد و تکمیل سایت های جدیدبه اداره کل پرداخت شود.

دراین نشست مقرر شد جهت تعمیر و مرمت و جابجایی دستگاه های توزین در حال حرکت اعتبار لازم، تامین و به اداره کل حمل و نقل وپایانه های استان تهران اختصاص یابد.

برقراری ارتباط و انتقال تصاویر به دفتر استاندار تهران و پشتیبانی از لینک ارتباطات رادیویی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد از طریق انعقاد قرارداد پشتیبانی صورت پذیرد.

معاون برنامه ریزی سازمان اظهارداشت: در بخش نرم افزاری درتلاش هستیم اطلاعات مسافران از وضعیت جاده ها و مسیر مورد نظر ارتقا یابد. به همین منظور سعی کردیم اپراتوری سامانه 141 را برای اولین درکشور در استان تهران به صورت پایلوت به اجرا درآوریم. از این رو مقرر شد اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان تهران با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و دفتر برنامه و بودجه نسبت به ایجاد یک پرتال خدمات رسانی به صورت پایلوت اقدام نماید.

همچنین مقرر شد شناسایی کلیه فرایندها و اموری که قابلیت الکترونیکی شدن را دارند با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت پذیرد.

از دیگر موارد مصوب شده این نشست، صدور مجوز برای تاسیسات منفرد خدماتی حاشیه راه ها در قالب توسعه به مجتمع های درجه 4 با حداقل مساحت بود. همچنین باید براساس موافقت اصولی های صادره نسبت به تامین اعتبار لازم جهت احداث رمپ های ورودی وخروجی اقدام شود.
افزایش اعتبارات استان برای انجام عملیات تعمیر ونگهداری پایانه کالاازدیگرمباحث مطروحه و مصوب این نشست بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.