| کد خبر: 168727 |

◄ کنترل دوره‌ای خودروهای عمومی با سامانه داخلی

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از طراحی دستگاهی برای رصد خرابی‌های داخل اتوبوس‌ها خبر داد و دلایل برخی از حوادث جاده‌ای را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از طراحی دستگاهی برای رصد خرابی‌های داخل اتوبوس‌ها خبر داد و دلایل برخی از حوادث جاده‌ای را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، جواد هدایتی در سمینار ایمنی اتوبوس‌ها در برابر آتش گفت: با مشارکت یکی از مراکز تحقیقاتی داخل کشور سامانه‌ای برای کنترل اتوبوس‌ها طراحی و ساخته‌شده است.

هدایتی در ادامه گفت:: این سامانه ایمنی که در خودروها نصب می‌شود، به‌صورت آنلاین قادر است خرابی‌های موجود در خودروها را اعلام کند تا به‌موقع مداخلات مؤثری برای افزایش ایمنی خودروها انجام شود.

او با اشاره به گستردگی کشور، گفت: به دلیل فاصله زیاد شهرهای کشور از یکدیگر، امکان استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در کشور وجود ندارد؛ ازاین‌رو کنترل‌های دوره‌ای می‌توانند در پیشگیری از حوادث جاده‌ای موثر باشند که سامانه ساخته‌شده نیز این امر را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: سال گذشته 270 میلیون نفر در کشور از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای جابجا شده‌اند و 120 نفر از قربانیان جاده‌ای جزو سرنشین‌های اتوبوس‌ها بوده‌اند که امسال این میزان 20 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

هدایتی به حادثه برخورد دو اتوبوس در سال 92 و کشته شدن پ 40 نفر اشاره کرد و گفت: ترس عمومی از استفاده از وسایل نقلیه عمومی وجود دارد و  مردم رغبتی برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی ندارند.

او گفت: در سال 93 با اعلام فراخوانی اتوبوس‌ها را برای کنترل دوره‌ای به مراکز معتبر اعزام کردیم که این اقدام کاهش چشمگیری در آتش‌سوزی این خودروها داشته است.

او تصریح کرد: با بررسی‌های انجام‌شده مشاهده کردیم که در یک برند خاص در اتوبوس‌ها، باتری خودرو در جلوی اتوبوس و در زیر صندلی رانندگان تعبیه‌شده است.

او به ضعف خدمات پس از فروش و تعمیر خودروها اشاره کرد و گفت: شاهد دست‌کاری‌هایی در سیستم مکانیکی خودروها هستیم که این امر چالش دیگری در حوزه ایمنی خودروها در برابر آتش است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.