| کد خبر: 166565 |

◄ روند تصادفات جاده‌ای گلستان افزایشی شد

ساماندهی و برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای گلستان و کاهش تصادفات جاده‌ای باید در اولویت کار سال ۹۷ کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل‌ونقل استان باشد.

تین نیوز

استاندار گلستان در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان ضمن تأکید بر شناسایی نقاط پرحادثه استان گفت: ساماندهی و برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای گلستان و کاهش تصادفات جاده‌ای باید در اولویت کار سال ۹۷ کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل‌ونقل استان باشد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، سید مناف هاشمی در دومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام‌شده جهت ارتقاء ایمنی در محورهای مواصلاتی استان، ایجاد نظام‌نامه‌ای قوی و علمی به‌عنوان دستورالعمل برای اعضای کمیسیون ضروری به نظر می‌رسد تا با عمل کردن سایر اعضای عضو کمیسیون شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در سال ۹۷ باشیم.

وی یکی از دغدغه‌های مهم استان را ایمنی درراه‌ها برشمرد و افزود: سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم، جزو مهم‌ترین تخلفات صورت پذیرفته در سطح راه‌های استان است.

رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان گلستان با تأکید بر آموزش و ارتقاء ایمنی راه‌های استان گفت: حضور مؤثر در مدارس، آموزش موتورسواران، آموزش رانندگان حمل‌ونقل عمومی و مدیران فنی، بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای، بروز رسانی نقاط حادثه‌خیز، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، پیگیری برای ایمن‌سازی و رفع نواقص جاده‌ای و.... در دستور کار سال جاری اعضای کمیسیون ایمنی راه‌های استان قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه ۴۸ نقطه پرخطر و حادثه‌خیز در استان وجود دارد یادآور شد: نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای گلستان در سال ۹۷ ساماندهی شده و کاهش تصادفات جاده‌ای نیز از برنامه‌های اولویت‌دار کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل‌ونقل استان گلستان است.

وی گلستان را جزو استان‌های حادثه‌خیز کشور برشمرد و افزود: شکل ترافیک عبوری استان نیز به دلیل حجم بالای ترافیک وسایل کشاورزی و موتورسیکلت در فصول مختلف سال با استان‌های دیگر متفاوت است.

استاندار گلستان فرهنگ جابه‌جایی بار و مسافر را یکی از دغدغه‌ها و مشکلات رانندگی این استان بیان کرد و یادآور شد: برای ارتقای فرهنگ تردد و رانندگی نیازمند اجرای برنامه‌های مؤثر از سوی مسئولان ذی‌ربط است.

استاندار گلستان بابیان اینکه حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی گلستان دو برابر میانگین کشوری است، عنوان کرد: باهدف کاهش شمار تصادفات این کمیسیون در حال بررسی، تجزیه‌وتحلیل عوامل اصلی تصادف منجر به مرگ در سطح استان است که با تکمیل آن اقدامات لازم در جهت کاهش روند تصادفات با کمک از وزارت متبوع و دستگاه‌های متولی استان صورت می‌گیرد.

هاشمی در پایان به سه عامل اصلی که در تصادفات دخیل هستند (راننده – وسیله نقلیه –جاده) اشاره کرد و افزود: باید هرکدام از این عوامل در استان توجه ویژه و مطالعه و راهکارهای مناسب احصاء و در استان باهدف کاهش تصادفات اجرا شود.

محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان و دبیر کمیسیون در این جلسه گفت: طبق بررسی‌های به عمل‌آمده متأسفانه آمار تلفات جاده‌ای در استان گلستان در سال ۹۶ سیر صعودی داشته و در تلاش هستیم با اجرای راهکارهای مناسب توسط دستگاه‌های عضو کمیسیون در استان کاهش تصادفات و تلفات جرحی و فوتی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: شناسایی محل‌های پرخطر، برگزاری آموزش‌های لازم به موتورسواران و اهداء کلاه ایمنی به راکبین موتور و آشکارسازی و اصلاح و ایمن‌سازی برخی از نقاط حادثه‌خیز، حضور و اجرای قانون توسط پلیس‌راه استان و گسترش پایگاه‌های امدادی در سطح استان به جهت کمک‌رسانی به مصدومین و آسیب دیدگان در تصادفات از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام‌شده است.

در انتهای این جلسه هر یک از دستگاه‌های عضو، برنامه و طرح‌های خود را جهت کاهش تصادفات جاده‌ای تشریح کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.