| کد خبر: 166387 |

◄ نوسازی 500 مینی‌بوس اسقاطی با «ایسوزو» 200 میلیونی

قیمت هر یک از مینی‌بوس‌ها چیزی حدود 200 میلیون تومان است که 80 درصد آن تسهیلات داده می‌شود همچنین سود این تسهیلات 4 درصد است.

تین نیوز

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  در مراسم تحویل ٥٠٠دستگاه خودروی مینی‌بوس ایسوزو گفت: این اولین بار است که نوسازی در بخش مینی‌بوس انجام می شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز صدراله بمانا در مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه خودروی مینی‌بوس ایسوزو از محل نوسازی ناوگان فرسوده و اشتغال‌زایی به تشریح برنامه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای پیشبرد طرح نوسازی، گفت: امروز و به کمک بانک کارآفرین یکی از آرزوهای دیرینه حمل‌ونقل جاده‌ای برآورده شد و نوسازی در بخش مینی‌بوس آغاز شد.

بمانا با توضیح اینکه از ابتدای اجرای طرح نوسازی، اولویت را در بخش مسافری و نوسازی اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای سواری قراردادیم، ادامه داد: بااین‌حال تا همین دیروز برای نوسازی مینی‌بوس‌ها هیچ کاری انجام‌نشده بود و امروز یکی از روزهایی است که این آرزوی مهم برآورده شد.

وی با توضیح اینکه 57 هزار دستگاه مینی‌بوس اسقاطی در جاده‌های کشور تردد دارند گفت: درحالی‌که سن متوسط ناوگان مینی‌بوس باید 10 سال باشد به 25 سال رسیده است و فرسودگی مینی‌بوس‌ها بسیار زیاد است.

به گفته بمانا اکنون فرسودگی ناوگان مینی‌بوسی بسیار بیشتر از ناوگان کامیونی است چراکه در حال حاضر متوسط عمر کامیون‌ها 16 سال است و این رقم در بخش اتوبوس به 10 سال و در بخش سواری به 12 سال می‌رسد.

بمانا ادامه داد: این وضعیت وقتی حادتر می‌شود که بدانیم قشر متوسط و ضعیف جامعه از مینی‌بوس بیشترین استفاده رادارند و روستاهای ما و شهرهای کوچک مقر اصلی استفاده از مینی‌بوس‌ها است.

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه سازمان در دو بخش، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای را انجام می‌دهد، ادامه داد: بخش اول استفاده از منابع داخلی سازمان است که برای بخش مسافری انجام می‌شود و همان طرح نوسازی 65 هزار دستگاه خودروی حمل‌ونقل عمومی است که از سال 94 انجام‌شده است. بخش دوم  نوسازی کامیون است که با همکاری شرکت نفت و شرکت‌های سازنده در حال انجام است قرارداهای زیادی برای آن بسته شده است و همین امسال قرار است 8 هزار کامیون دیگر نوسازی شود؛ اما برای اجرای این طرح سرمایه‌گذاری بیش از 2 هزار میلیارد دلاری باید انجام شود.

وی ادامه داد: طرح دیگر طرح کلید به کلید نام دارد که بر اساس آن 2 هزار و 500 دستگاه در بخش باری و مسافری نوسازی می‌شود که ارزشی بیش از 10 میلیارد دلار دارد و از محل صرفه‌جویی سوخت سرمایه‌گذاری می‌شود و طرح بسیار بزرگی است.

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تمام توان خود و نیروی انسانی پشت سر اجرای این طرح است.

وی همچنین درباره ارائه تسهیلات به طرح نوسازی ناوگان مینی‌بوسی گفت: قیمت هر یک از مینی‌بوس‌ها چیزی حدود 200 میلیون تومان است که 80 درصد آن تسهیلات داده می‌شود همچنین سود این تسهیلات 4 درصد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام ایسوزوچنده