| کد خبر: 165731 |

◄ صدور ۱۳۱۲ فقره پروانه عبور ترافیکی در خراسان شمالی

استان خراسان شمالی افزایش ۲۰ درصدی ترددهای خروجی نسبت به سال گذشته داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: سال ۹۶ تعداد ۱ هزار و ۳۱۲ فقره پروانه عبور ترافیکی برای رانندگان ناوگان باری در این استان صادرشده است، این در حالی است که به گفته وی شمار ترددهای خروجی از استان در فروردین ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰.۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم گفت: شمار پروانه ترافیکی صادرشده در استان در سال ۹۵ نیز ۱ هزار و ۱۸۵ فقره به ثبت رسیده است.

وی افزود: رانندگان ناوگان باری با طول، ارتفاع، عرض و تناژ بالا مکلف هستند برای تردد در محورهای سطح کشور پروانه ترافیکی دریافت کنند.

بدیعی مقدم تصریح کرد: ناوگان باری با طول بیش از ۱۶ متر، ارتفاع بیش از ۴.۵ متر، عرض بیش از ۲ متر و ۶۰ سانتی‌متر و تناژ بیش از ۴۰ تن بدون داشتن پروانه ترافیکی حق تردد در جاده‌ها را ندارند.

وی بیان کرد: سرعت مجاز، ساعت مجاز و مسیر مجاز از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی ناوگان‌های باری دارای بار ترافیکی قید می‌شود و راننده مکلف به رعایت آن است.

بدیعی مقدم در خصوص ترددهای خروجی از استان اظهار کرد: در فروردین ماه ۹۷ تعداد ۹۰۵ هزار و ۸۹ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج‌شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل با تعداد ۷۵۳ هزار و ۴۰۲ دستگاه وسیله نقلیه ۲۰.۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی همچنین بیان کرد: در فروردین ماه امسال میزان تردد ورودی در محورهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: بر اساس آمار دریافت شده از ۴۵ دستگاه تردد شمار نصب‌شده در محورهای استان در فروردین ماه ۹۷ تردد ۸۹۷ هزار و ۱۳۴ دستگاه خودروی ورودی ثبت‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.