| کد خبر: 164077 |

◄ کاهش ۱۴ درصدی تصادفات استان اردبیل در سفرهای نوروزی

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تصادفات فوتی ۱۴ درصد و تعداد متوفیان نیز ۱۴ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به رشد ۲۳.۵ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی این استان در طول تعطیلات نوروزی گفت: مجموع تردد از مبادی ورودی و خروجی محور‌های مواصلاتی استان در بازه زمانی ۲۳ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری یک‌میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۹۳ دستگاه خودرو است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با اینکه در تعطیلات نوروزی امسال ورودی خودرو ۳۰.۷ درصد افزایش‌یافته است، افزود: در تعطیلات نوروزی امسال ۶۶۲ هزار و ۴۰۸ خودرو ورودی به محور‌های مواصلاتی به ثبت رسیده و این در حالی است که سال گذشته تعداد خودرو ورودی به محور‌ها ۵۰۶ هزار و ۹۶۶ دستگاه به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه خروج خودرو نیز با رشد ۱۶.۸ درصد مواجه بوده و از ۵۴۱ هزار و ۲۴۲ دستگاه در سال گذشته به ۶۳۱ هزار و ۹۸۵ دستگاه در سال جاری رسیده، تصریح کرد: در مدت ذکرشده ۱۱۱ هزار و ۸۸ مسافر در تعطیلات نوروزی از پایانه‌های این استان جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تعداد سرویس اجراشده را ۱۴ هزار و ۵۹۰ مورد برشمرد و بیان کرد: از این تعداد چهار هزار و ۱۳۲ مورد اتوبوس، ۱۰ هزار و ۳۰۷ مینی‌بوس و سواری، ۱۳۴ مورد سرویس دربستی و ۱۷ سرویس بین‌المللی است.

رحمتی تعداد سامانه ترددشمار در استان را ۶۰ مورد برشمرد و ادامه داد: ۳۸ دوربین نظارتی در سطح محور‌های مواصلاتی دایر است و تردد خودرو‌ها به این طریق به ثبت می‌رسد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل گفت: بر همین اساس مجموع تردد خودرو‌ها در استان از تاریخ ۲۳ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری هفت میلیون و ۹۱۵ هزار و ۶۱۰ مورد بوده که به نسبت سال گذشته میزان تردد‌ها ۲۱ درصد افزایش‌یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در خصوص تصادفات جاده‌ای محور‌های مواصلاتی در بازه زمانی ذکرشده اضافه کرد: در طرح نوروزی سال جاری و در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری تعداد تصادفات فوتی شش فقره و تعداد متوفیان تصادفات نیز شش نفر به ثبت رسیده است.

وی بابیان اینکه تعداد تصادفات جرحی نیز در طرح نوروزی امسال ۴۱ فقره به ثبت رسیده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۲۸ درصد رشد یافته، افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تصادفات فوتی ۱۴ درصد و تعداد متوفیان نیز ۱۴ درصد کاهش‌یافته است.

رحمتی تعداد مجروحان در تصادفات جاده‌ای را نیز ۴۶ نفر عنوان کرد و بیان کرد: به نسبت سال گذشته تعداد مجروحان ۷۰ درصد رشد یافته است.

وی همچنین به ثبت ۶۳ تصادف خسارتی در این مدت اشاره و تصریح کرد: تعداد تصادفات خسارتی نیز با افزایش ۱۱ درصد مواجه است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل گفت: بر اساس اطلاعات اخذشده از ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور استان اردبیل که در محور‌های استان نصب‌شده است، طی ایام نوروزی امسال بالغ‌بر ۶۴۸۰ تخلف سرعت غیرمجاز از طریق سامانه‌های مذکور شناسایی و به پلیس راهور کشور ارسال‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.