| کد خبر: 163543 |

◄ محور پونل مسدود نیست

محور پونل در طول زمستان به دلیل ریزش بهمن در حوزه گیلان از سمت استان گیلان مسدود بود که طبق مصوبه ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان اردبیل و شهرستان خلخال از ۲۴ اسفند این محور بازگشایی و تردد در آن جریان داشته است.

تین نیوز

 از ۲۳ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین‌ماه امسال ۴۵ هزار و ۲۰۷ مسافر از پایانه‌های استان اردبیل جابه‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان بابیان این‌که این میزان مسافر با هفت هزار و ۱۷۵ سرویس جابجا شده‌اند، افزود: تعداد سفر سواری و مینی‌بوس، پنج هزار و ۲۱۶ مورد به ثبت رسیده و همچنین تعداد سفر سرویس دربستی ۹۴ مورد و سرویس بین‌المللی ۱۳ مورد است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی همچنین به تردد خودروها از محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی ذکرشده ورودی خودرو ۲۸۲ هزار و ۲۶۰ دستگاه است.

وی گفت: ۲۳۱ هزار و ۷۶۰ دستگاه تعداد خروجی خودروهاست که مجموع ترددها رشد ۳۰ درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیل بیشترین میزان تردد را مربوط به محور اردبیل- آستارا با ۱۹۱ هزار و ۴۰۰ مورد برشمرد و تصریح کرد: بیشترین میزان تردد نیز در روز چهارم فروردین‌ماه به تعداد ۷۶ هزار و ۲۷۱ دستگاه به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در خصوص آمار تردد از محور اردبیل- سرعین نیز افزود: ورودی خودرو ۹۹ هزار و ۱۰۰ مورد و خروجی ۹۰ هزار و ۶۰۷ مورد گزارش‌شده است.

رحمتی گفت: در پایانه مرزی نیز ۴۷ هزار و ۴۱۳ مسافر تردد داشتند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: در این مدت خروج خودرو سواری از پایانه مرزی به تعداد ۷۵۷ دستگاه با افت ۱۰ درصد و خروج اتوبوس به تعداد ۴۴ دستگاه با افت ۱۵ درصد همراه است.

رحمتی همچنین عصر دیروز در بازدید از جاده خلخال به پونل اظهار کرد: شایعات فضای مجازی در خصوص مسدودی پونل صحت ندارد و جاده پونل هم‌اکنون باز است.

وی با اشاره به شایعات ایجادشده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در خصوص مسدود بودن این جاده در ایام نوروز و نگرانی مسئولان شهرستان و مسافران در این ایام گفت: مردم شایعات فضای مجازی را باور نکنند و هرگونه اطلاعات در خصوص راه‌ها از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جویا شوند.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: این محور در طول زمستان به دلیل ریزش بهمن در حوزه گیلان از سمت استان گیلان مسدود بود که طبق مصوبه ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان اردبیل و شهرستان خلخال از ۲۴ اسفند این محور بازگشایی و تردد در آن جریان داشته است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل از هم‌وطنان خواست با خیال راحت و آرامش در این مسیر زیبای کوهستانی تردد و با حضور شبانه‌روزی بیش از ۱۲۰ اکیپ راهداری در طول ایام نوروز در مسیرهای ارتباطی استان اردبیل به سایر استان‌ها سفری خاطره‌انگیزی را تجربه نمایند.

رحمتی افزود: شایعات ایجادشده در خصوص مسدود بودن پونل موجب نگرانی مسافران شده بود که اداره کل راهداری اعلام می‌دارد تمامی راه‌های ارتباطی استان اردبیل باز و هرگونه مسدودی مسیر از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.