| کد خبر: 163593 |

شهرکی ثانوی همزمان با دور دوم سفرهای نوروزی خبر داد:

◄ نظارت جدی سازمان راهداری بر تاخیرهای شرکت‌های مسافری

15 هزار دستگاه اتوبوس در این ایام فعال هستند و 20 هزار دستگاه مینی‌بوس و 28 هزارخودروی سواری پلاک عمومی برون‌شهری به مردم سرویس می‌دهند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از نظارت جدی این سازمان بر تاخیرهای ابتدای سفر خبر داد و گفت: مسافرگیری در بیشتر پایانه ها راس ساعت باید انجام شود و  ما در تماس با مردم و سرکشی از پایانه ها بر تاخیرهای احتمالی در مبدا نطارت جدی داریم.

حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با تاکید مجدد در خصوص لزوم خرید بلیت ناوگان عمومی برای مسیرهای بازگشتی از سوی مردم، گفت: مردم مراجعه به دفاتر فروش بلیت اتوبوس را به روز آخر نگذارند و از طریق سامانه های اینترنتی هر چه زودتر اقدام به خرید بلیت کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم دور دوم سفرهای نوروزی را با انتخاب‌های درست و به موقع مدیریت کنند تا از حجم ترافیک و به تبع آن تصادفات کاسته شود.

شهرکی ثانوی با توضیح اینکه امسال بالغ بر 900 هزار صندلی در بخش ناوگان عمومی جاده‌ای پیش‌بینی شده است، تصریح کرد:  15 هزار دستگاه اتوبوس در این ایام فعال هستند و 20 هزار دستگاه مینی‌بوس و 28 هزارخودروی سواری پلاک عمومی برون‌شهری به مردم سرویس می‌دهند.

وی ادامه داد: در عین حال 2500 شرکت در سطح کشور آماده خدمات حمل‌ونقلی به مسافران هستند  و بالغ بر 115 هزار راننده در این بخش فعال و موجود است که جزو رانندگان حرفه‌ای بوده و  مسوولیت‌پذیر هستند بنابراین خواهش ما  از مردم این است از سیستم حمل و نقل عمومی در بیشتر مُدها استفاده کنند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سهم حمل‌ونقل عمومی در تصادفات سال گذشته زیر 2 درصد بوده است افزود: این میزان تصادفات در مقایسه با میزان سوانح در ناوگان پلاک شخصی نشانه‌ای بر ایمن بودن این سیستم است.

 وی ادامه داد:فروش بلیت‌های نوروزی گسترش پیدا کرده است و اکنون اپلیکشن‌ها و سامانه‌های پیام کوتاه و سامانه‌های اینترنتی سرعت خرید بلیت را افزایش داده است.

شهرکی ثانوی به موضوع تاخیر  ناوگان در ابتدای سفر اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز نظارت جدی بر روی تاخیرهای اتوبوس و سواری ها  می شود و تلاش ما بر کوتاه کردن تاخیرها در ابتدای سفر است.

وی با توضیح اینکه ترافیک در مسیر، عامل اصلی تاخیر است که رسیدن اتوبوس به مبدا را با تاخیر مواجه می کند، گفت: ترافیک در چند مسیر مشخص است که برای ما محرز بوده است و در سایر مسیرهای تاخیر ناوگان به این دلیل قابل قبول نیست و تمام تلاش ما این است که در ایام نوروز  اتوبوس روی سکو به موقع بیاید و مسافرگیری به موقع انجام شود.

شهرکی ثانوی ادامه داد: در بازدیدهایی که از پایانه‌ها داشتیم  و هم‌چنین  از طریق تماس با مردم سوال کردیم که آیا درگیر تاخیر در مبدا بودید یا خیر؟ و تا پایان تعطیلات نوروزی وضعیت تاخیرهای شرکت‌های مسافری بررسی و نتیجه آن گزارش خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.