| کد خبر: 161942 |

◄ نظارت سخت‌گیرانه سازمان راهداری در نوروز

معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری گفت: برای سفرهای نوروزی سال 97 این سازمان برنامه ویژه‌ای به‌منظور نظارت بر سفرها دارد که در راستای افزایش ایمنی سفر و حفظ امنیت شهروندان در جاده های کشور است.

تین نیوز

معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری گفت:  برای سفرهای نوروزی سال 97  این سازمان برنامه ویژه‌ای به‌منظور نظارت بر سفرها دارد که در راستای افزایش ایمنی سفر و حفظ امنیت شهروندان در جاده های کشور است.

به گزارش تین‌نیوز، نیما شهرزاد گفت:  نرخ بلیت اتوبوس‌ها در سفرهای نوروزی افزایش نخواهد داشت . طرح پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از ۱۷ بهمن آغازشده است و  در این مدت برای فروش بلیت مشکلی خاصی نبوده و مسئله‌ای گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، او گفت: تمرکز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر موضوع ایمنی ناوگان  و سفرهاست و نظارت در این ایام بیش‌ازپیش خواهد بود.

او گفت: معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: در مسیرهای منتهی به شمال کشور، شیراز، مشهد، اصفهان، کرمانشاه، اردبیل و کرمان  که جاده‌های پرتردد کشور محسوب می‌شوند برنامه ویژه‌ای برای نظارت وجود دارد.

شهرزاد گفت: حدود ۹۰ درصد سفرهای نوروزی به‌صورت جاده‌ای است که سهم وسایل نقلیه عمومی حدود 30 درصد است.

او درباره ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: طبق پیش‌بینی صورت گرفته ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۲۸ هزار دستگاه سواری کرایه در این طرح مشارکت خواهند داشت و بیش از ۱۱۷ هزار راننده و کمک‌راننده در این ایام مشغول به فعالیت هستند.

وی درباره معاینه‌فنی برای سفرهای نوروزی گفت:: مراکز معاینه فنی به‌صورت برخط فعالیت می‌کنند که با توجه به طرح نوروزی نظارت ویژه‌ای می‌شود. این افزایش نظارت نه‌تنها در تهران بلکه در استان‌ها نیز به‌طورجدی صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.