| کد خبر: 160617 |

جمشیدی:

◄ اعتبار نگه‌داری راه خرج افتتاحیه‌های نیمه‌کاره نشود

برنامه‌ریزی‌ها مشخص است و می دانیم که به ازای هر چند کیلومتر به احداث راهدارخانه نیاز داریم و چقدر ماشین آلات نیاز داریم تا بتوانیم از بحران‌های برفی عبور کنیم با این حال وقتی به بخش تخصیص بودجه می‌رسیم مسولان رقمی برای اجرای این طرح‌ها اختصاص نمی‌دهند.

تین نیوز

مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم نوسازی به موقع باعث شده است تا بدنه راهداری کشور ضعیف باشد و در مواقع اضطراری و بحران پاسخی برای رفع مشکلات نداشته باشد.

به گزارش تین نیوز همزمان با اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص غیرفعال بودن ماشین‌آلات برف‌روبی احمد جمشیدی مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار تین‌نیوز، گفت: کمبود اعتبار و بالا بودن سن ناوگان راهداری یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در بخش مدیریتی است .

وی با اشاره به اظهارات اخیر  رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که گفته است این سازمان، ۲۰۰ دستگاه برف‌روب نیاز دارد که در حال حاضر ۹۶ دستگاه دارد و حدود ۶۰ درصد این دستگاه‌ها فعال‌اند، گفت: برنامه‌ریزی‌ها مشخص است و می دانیم که به ازای هر چند کیلومتر به احداث راهدارخانه نیاز داریم و چقدر ماشین‌آلات نیاز داریم تا بتوانیم از بحران‌های برفی عبور کنیم با این حال وقتی به بخش تخصیص بودجه می‌رسیم سازمان‌های مسئول بودجه‌ریزی رقم چندانی برای اجرای این طرح‌ها اختصاص نمی‌دهند.

به گفتهٔ احمد جمشیدی اکنون بیش از 40 درصد ماشین‌آلات برف‌روب کهنه هستند و عدم نوسازی به موقع باعث شده است تا بدنه راهداری کشور ضعیف باشد و در مواقع اضطراری نتواند پاسخی برای رفع مشکلات داشته باشد.

مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هزینه نگهداری 220 هزار کیلومتر از راه‌های کشور رقم زیادی است و در این شرایط تمایل به کلنگ‌زنی و افتتاحیه‌های نیمه‌تمام مانع اختصاص اعتبار کافی برای نگه‌داری راه‌ها شده است گفت: این درحالی است که مدیریت راه‌های کشور به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که کل بودجه این بخش 200 میلیارد تومان است و همه آن نیز تخصیص داده نمی‌شود و سهم نوسازی ناوگان هم به صورت کامل اختصاص نیافته است.

جمشیدی ادامه داد: با در نظر گرفتن نرخ رشد تورم و افزایش قیمت‌ها در سال آینده به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و در این میان بودجه سایر مأموریت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم جای خود را دارد.

وی با بیان اینکه  تامین هزینه برای نگه‌داری و تعمیر زیرساخت‌ها از سوی دولت و مجلس مهم است، گفت:  در گذشته در شرایط تنگنای مالی از کمک پیمانکاران و بخش خصوصی استفاده می‌شد اما امروز می‌بینیم که بدهی‌های بالای دولت به این بخش نیز این راه را ناهموار کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.