| کد خبر: 159058 |

◄ استفاده از تجربه کشورها برای عملیات راهداری زمستانی

استفاده از تکنولوژی‌های جدید سیستم یخ‌زدایی اتوماتیک، سیستم کنترل ماشینی برف و یخ به دلیل اینکه سیستم‌های جدید اطلاعات محیط را به‌طور کامل جمع‌آوری می‌کنند بسیار کارآمدتر هستند.

تین نیوز

درسال‌های آتی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تجهیزات مدرن راهداری ازجمله برف‌خورها، محلول‌پاش‌ها وتیغه‌های لودری به ناوگان راهداری کشور اضافه خواهد شد

احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال وبختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به اهمیت کاهش استفاده از روش‌های راهداری نوین زمستانی پرداخت و گفت: لازم است که از تجربه موفق روش‌های یخ‌زدایی کشورهایی که اقلیمی مشابه ایران دارند؛ استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه نگهداری زمستانی مجموعه‌ای از عملیات راهداری است که در طول زمستان با توجه به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی و به دلیل برودت هوا به وظایف راهداری اضافه می‌شود، گفت: در گذشته روش سنتی یخ‌زدایی یعنی ریختن مخلوط شن و نمک جامد بر روی آسفالت با استفاده از ماشین و بیل تنها روشی است که در تمام کشور، شهرها و جاده‌های بین‌شهری استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: با این‌حال استفاده از تکنولوژی‌های جدید سیستم یخ‌زدایی اتوماتیک، سیستم کنترل ماشینی برف و یخ به دلیل اینکه سیستم‌های جدید اطلاعات محیط را به‌طور کامل جمع‌آوری می‌کنند بسیار کارآمدتر هستند.

راهداری زمستانی

جمشیدی خبر داد که طی سال گذشته و امسال تحقیقات و مطالعات گسترده‌ای جهت استفاده از محلول‌های یخ‌زدا از جمله استون‌پتاسیم صورت گرفت که به دلیل عملکرد مناسب به‌ویژه جلوگیری از تشکیل یخ در سطح رویه راه‌ها و هم چنین عدم آثار منفی زیست‌محیطی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: در سال‌های آتی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تجهیزات مدرن راهداری از جمله برف‌خورها، محلول‌پاش‌ها وتیغه‌های لودری به ناوگان راهداری کشور اضافه خواهد شد تا ضمن کاهش سهم تجهیزات و روش‌های سنتی، سهم استفاده از بلدوزر بویژه در راه‌های شریانی کمترشود.

به گفته جمشیدی در این صورت هم سرعت عمل و دقت بیشتری در راهداری زمستانی به وجود خواهد امد و هم از تخریب رویه‌های آسفالتی ناشی از اثر حرکت بلدوزر جلوگیری خواهد شد.

وی هم‌چنین به اهمیت استفاده از روش‌های هوشمند جاده‌ای و ارتباط ان با راهداری زمستانی پرداخت و گفت: برای استفاده از سیستم‌های هوشمند جاده ای (ITS) که مطالعاتی بر روی آن درحال انجام است تا با نصب سنسورهای اندازه‌گیری فاکتورهای هواشناسی از جمله سرعت وزش باد، دما و رطوبت درسطح جاده‌ها ونصب سیستم‌های خودپاش قدم‌های مثبتی برای پیشگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.