| کد خبر: 146720 |

◄ اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه‌ استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راهها مصوب شد که بخش عمده آن مربوط به حوزه روستایی است.

تین نیوز

محمد رستگاری به مناسب روز ایمنی حمل و نقل ( هفتم اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران افزود: این مبلغ برای نگهداری راهها هزینه می شود که پیگیر جذب آن هستیم.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان اینکه ۹۵ درصد راههای روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت هستند اظهار کرد: این رقم از میانگین کشوری هم بالاتر است .

رستگاری تصریح کرد: همه تلاش و سعی این اداره کل  بر این است که  نارضایتی در زمینه وضعیت آسفالت جاده ها در استان وجود نداشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد  افزود: استان  در برخی از شاخص‌ها از جمله وضعیت آسفالت جاده‌ها جزو هشت استان برتر کشور است.

رستگاری با تأکید بر تلاش برای افزایش ایمنی مسیرهای جاده‌ای اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد هزینه سالانه نگهداری راه‌های استان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است که تنها بخشی از آن تامین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره مجتمع های خدماتی رفاهی بین‌راهی استان اشاره کرد و افزود: در پنج سال گذشته تعداد این مجتمع در استان از سه به ۱۳ مورد رسیده است و تلاش بر این است تعداد این مجتمع ها را افزایش دهیم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد خاطرنشان کرد: ساخت مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در محور یزد به کرمان با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود.

 وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده  اصلی‌ترین علت حوادث جاده ای، عامل انسانی و واژگونی بر اثر خواب آلودگی است.

رستگاری با اشاره به اقدامات انجام شده برای حذف مناطق حادثه خیز استان گفت: از ۱۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در سال قبل، ۱۰ نقطه اصلاح شده و یک نقطه نیز در دست اجراست.

وی یاد آور شد: در سال گذشته ۳۳ میلیون تن بار از طریق جاده های استان جابجا شد که نسبت به سال ما قبل آن ۱۳ درصد رشد داشته است. 

رستگاری طول شبکه راههای استان را هشت هزار و ۴۰۰ کیلومتر بیان کرد و گفت: از این میزان، ۸۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۰۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه روستایی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها