| کد خبر: 101588 |

کشاورزیان در مراسم امضا تفاهم نامه بین بخشی مطرح کرد:

تاکید بر ارتقاء جایگاه کمیسیون ایمنی راه‌ها

تین‌نیوز| رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در نظر داریم از پتانسیل خانه‌های بهداشت در راستای کاهش تلفات رانندگی در شهرهای حاشیه جاده‌ها و راه‌های روستایی استفاده و با حمایت وزیر راه و شهرسازی عملیاتی کنیم.

داود کشاورزیان در مراسم امضا تفاهم‌نامه بین بخشی میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و وزارت بهداشت که بعد از ظهر ۱۳ شهریور در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه وشهرسازی کاهش تلفات جاده‌ای است که طی ۱۰ سال گذشته از حدود ۲۸ هزار نفر در سال ۸۵ به حدود ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۴ کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که طی همین ۱۰ سال ۹ تا ۱۰ میلیون خودرو و همین مقدار موتورسیکلت جدید پلاک شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور فعال کمیسیون ایمنی راه‌ها در سه سال اخیر بیان داشت: این کمیسیون به عنوان یک کمیسیون بین بخشی هر ماه به صورت فعال برگزار می‌شود و ما معتقد هستیم که این کمیسیون باید ارتقا یابد. همچنین باید موضوع ایمنی تردد در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بحث قرار گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه پروژه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی در خصوص ایمنی راه‌ها تعریف و در دست اجرا دارد تصریح کرد: نظارت بر عملکرد ناوگان مسافربری و باری و نظارت بر عملکرد رانندگان از جمله اقدامات انجام شده است.

کشاورزیان تصریح کرد: امروز با اطمینان می‌توان گفت: رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بدون داشتن کارت سلامت نمی‌توانند از کارت هوشمند و بارنامه بهره‌مند شوند و بدون برگه معاینه فنی نیز برای آنها بارنامه و صورت وضعیت صادر نمی‌شود.

وی به پروژه نصب سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای اشاره کرد و گفت: طبق قرارداد سال گذشته حدود ۲۰۰۰ دوربین جدید در سطح جاده‌های کشور نصب خواهد شد که ۵۰۰ دستگاه از این دوربین‌ها در سطح جاده‌های شریانی کشور مستقر شده اما به دلیل نداشتن برق عملیاتی نشده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها و اقدامات آموزشی عابران و موتورسیکلت‌رانان اظهار داشت: در نظر داریم از پتانسیل خانه‌های بهداشت در راستای کاهش تلفات رانندگی در شهرهای حاشیه جاده‌ها و راه‌های روستایی استفاده و با حمایت وزیر راه و شهرسازی عملیاتی کنیم.

گسترش خانه‌های بهداشت در شبکه راه‌ها/ اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سازمان راهداری
 داود کشاورزیان همچنین در حاشيه مراسم امضا تفاهم‌نامه بین بخشی میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه تلفات رانندگی در جاده‌ها و شهرها یکی از عوامل اصلی مرگ و میر کشور است که البته در ۱۰ سال گذشته تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی به حدود ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای علاوه بر اقدامات سخت‌افزاری مانند رفع نقاط حادثه خیز و نصب دوربين‌های هوشمند در سطح جاده، پروژه‌هایی در زمنه آموزش رانندگان و شهروندان را تعریف و اجرا کرده است.

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه حدود ۴۵ درصد تلفات رانندگی مربوط به عابر پیاده و موتورسیکلت‌ها است گفت: با توجه به امکانات خانه بهداشت برای آموزش شهروندان در شهرهای حاشیه جاده‌ها و روستانشینان تفاهم‌نامه‌ای میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و بهداشت به امضا رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دامنه خدمات آموزشی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر اساس خانه‌های بهداشت موجود در شبکه راه‌های کشور است و گسترش خانه‌های بهداشت در شبکه راه‌ها به منزله افزایش خدمات آموزشی ایمنی راه‌ها در شهرهای حاشیه جاده و روستانشینان خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.