بازدید سایت : ۱۸۴۷۰۸
| کد خبر ۲۹۸۰۹۸
کپی شد

خبرهای خوش راهداری برای رانندگان کامیون+جزئیات

​​معاون سازمان راهداری از الزام صاحبان بار برای تسویه کرایه حمل حداکثر تا ۴۸ ساعت خبر داد و گفت:محاسبه کرایه حمل بر اساس تن بر کیلومتر به روزرسانی می شود.

خبرهای خوش راهداری برای رانندگان کامیون+جزئیات
تین نیوز |

​معاون سازمان راهداری از الزام صاحبان بار برای تسویه کرایه حمل حداکثر تا ۴۸ ساعت خبر داد و گفت:محاسبه کرایه حمل بر اساس تن بر کیلومتر به روزرسانی می شود.

◄ قول مساعد رئیس سازمان راهداری برای پیگیری و حل بخشی از مطالبات رانندگان حمل ونقل کالای بین شهری

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهدی خضری معاون حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای درباره تصمیمات اخیر این سازمان گفت: در جلسه ای که با حضور رئیس سازمان راهداری انجام شد، چند مصوبه به جز سوخت و بیمه داشتیم.

وی توضیح داد: یکی از موارد به روزرسانی کرایه حمل کامیون ها بر اساس تن بر کیلومتر بود. در این راستا مقرر شد تا 20 خرداد صنف رانندگان و شرکت های حمل ونقل  مدارک و مستندات مربوط به افزایش هزینه های جاری و اقلام مصرفی ناوگان را ارائه دهند تا با بررسی این مستندات، نسبت به به روزرسانی نرخ حمل (تن بر کیلومتر) اقدام شود.

وی ادامه داد: این نرخ جدید در جهت افزایش به مراجع مربوطه از جمله کمیسیون تنظیم بار، ارجاع دهیم و این اتفاق بیفتد.

معاون حمل ونقل کالای سازمان راهداری با بیان این که یکی از اعتراضات رانندگان عدم پرداخت کرایه از سوی صاحبان کالا بود، تصریح کرد: بر اساس جمع بندی صورت گرفته مقرر شد صاحبان بار موظف شوند حداکثر ظرف 48 ساعت پس از صدور بارنامه، کرایه رانندگان را پرداخت کنند. در صورت عدم رعایت این مصوبه، خدمات شرکت حمل ونقل صادرکننده بارنامه قطع خواهد شد و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به صاحبان کالایی که از پرداخت کرایه اجتناب کنند نیز خدمات ارائه نخواهد شد.

خضری با اشاره به برخی پرداخت های معوق، اظهار کرد: متاسفانه برخی از کرایه ها با تاخیرهایی حتی تا دو ماه به رانندگان پرداخت می شود. به ویژه در بارهایی که مربوط به شرکت های دولتی است، این تأخیرها بیشتر مشاهده می شود. خوشبختانه طی چند روز اخیر با پیگیری های صورت گرفته از سوی دستگاه های نظارتی واریز کلی 230 میلیارد تومانی انجام شد.

وی با بیان این که سئوال اصلی رانندگان این است که اگر امکان چنین پرداختی وجود دارد، چرا این مبالغ در موعد مقرر پرداخت نمی شود، اضافه کرد: رانندگان می گویند شرایط ما به صورتی است که بار را حمل کرده ایم، هزینه ها و عوارض پرداخت کرده ام اما کرایه را باید دو ماه بعد دریافت کنیم.

وی از تشکیل یک کمیته ویژه برای رسیدگی به تخلفات شرکت ها در فرآیند صدور بارنامه خبر داد و گفت: این کمیته با حضور نمایندگان رانندگان، شرکت های حمل ونقل و کارشناسان سازمان راهداری تشکیل خواهد شد و مسئول بررسی تخلفاتی از جمله دریافت کمیسیون های اضافه و غیرقانونی خواهد بود.

خضری همچنین به مشکلات مربوط به سهمیه سوخت ناوگان باری اشاره و بیان کرد: در حال حاضر رانندگان نسبت به مقدار پایین سوخت پایه معترض هستند. سوخت پایه برای زمان هایی است که ناوگان در حال پیمایش نیست، مانند ایستادن در صف تخلیه یا بارگیری. پایین بودن این سهمیه، رانندگان را دچار بحران کرده است. به عنوان مثال، زمانی که راننده در صف بارگیری یا تخلیه منتظر می ماند، پیمایشی ثبت نمی شود؛ همچنین ترددهایی که قبل یا بعد از صدور بارنامه انجام می شود نیز در سیستم پیمایش ثبت نمی شود. در چنین مواردی، تنها سهمیه پایه باید پاسخگوی نیاز سوختی راننده باشد.

وی افزود: در کنار سوخت پیمایشی که بر اساس صدور بارنامه تخصیص می یابد، سوخت پایه نیز باید به صورت دقیق تری بر اساس تناژ محاسبه شود. مقرر شده این موضوع با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و با نظر کارشناسی دقیق مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین تصمیم قبلی مبنی بر کسر ماهانه 5 درصد از سهمیه سوخت پایه متوقف شده و سهمیه به عدد قبلی بازگشته است.

خضری با یادآوری این که قرار شد کارشناسی شود اگر سهمیه پایه یا پیمایش تغییراتی نیاز دارد، اعمال شود، گفت: ابتدا این موضوع اصلاح و سپس سه نرخی شدن نرخ گازوئیل اجرا شود.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اجرای نظام سه نرخی گازوئیل را پیگیر می کرد که پیش تر مطرح شده بود، فعلاً متوقف شده تا ابتدا بحث تخصیص عادلانه و کافی سهمیه سوخت  و سهیمه پایه ناوگان توسط تشکل ها و سازمان راهداری مورد بررسی قرار گیرد. در صورت حصول اطمینان از تأمین کافی سوخت ناوگان، اگر خواستند نظام سه نرخی را اجرا کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید پاسخ

    چرا‌هرگاه‌کسی‌یاقشری‌برای احقاق حقش‌میخواداقدام‌کند‌بعضی‌ازمسولین‌به‌آنها‌وصله‌هایی‌همچون‌اغتشاش‌وگروه‌معاند‌میچسبانیدکمی‌انصاف‌داشته‌باشین‌راننده‌قشری‌زحمت‌کش‌است‌که‌درهیچ‌جای‌این‌ممکلت‌‌توجهی‌بهش‌نمیشه‌وهمیشه‌قوانین‌ظالمانه‌برایش‌وضع‌میکنن‌وهیچ‌نهادی‌هم‌دراعتراضشان‌پاسخگو‌نیست‌ونتیجش‌میشود‌اینی‌که‌الان‌شاهدشیم

  • عارف پاسخ

    هرگاه تونستید پایانه ها رو پایش کنید و دست آقازاده های مافیا صفت مانند کفتار رو کوتاه کنید درصدی میشه بهتون تمیدوار بود. پول کموسیونشون با پول حمل بار به مقصد برابره.. چه خری پشت این جیب بری قانونی سین کرده و تکون نمیخوره. ؟

  • ناشناس پاسخ

    باربریها بدون قرارداد ضمانت شده با صاحب کالا دستشان به جایی بند نیست باید صاحب کالا نزد سامانه برخط و تجارت ضمانت بانکی متناسب با حجم تقاضا و کرایه بسپارد و مدعی العموم دادستانها و ضابط قضایی وفق باب هشتم تجارت به وظایف خود عمل کنند

  • کهنه سوار پاسخ

    روغن سوخته را نذر امام زاده می کنید بزرگترین درخواست و اعتراض رانندگان به افزایش سن بازنشستگی و پرداخت بیمه تا لحظه ورود به قبر است و بعد مابقی مشکلات مثل کم شدن حق بیمه و سوخت سختی کار را که لحاظ نکردید بفرمایید جز دروغ چه کاری انجام دادید در وعده های قبل

  • هادی کلباد پاسخ

    سلام با در نطر گرفتن تورم و افزایش بالای لوازم : هزینه بین راهی. و تایرها خصوصاتریلر فرسودگی، سوخت بر اساس فشار در گردنه نبود امنیت شغلی مبلغ چندین برابر شدن بیمه کرایه پایین. تاخیر در کرایه. دلال تلفنی که باباربریها هماهنگن(بستگان) کمسیون بیحساب

  • مروت پاسخ

    سلام خدمت همکاران گرامی ما رانندگان چیز زیادی نمی خواهیم باربری‌ها کمیسیون میخواهید که ازما میخوان انگار با ما شریک هستند عوارضی سه برابر شده لاستیک چند برابر شده بیمه صد درصد گرون کردن روغن چند برابر شده ما چه کار کنیم مگه ما خانواده نداریم که

  • داداشعلی پاسخ

    با سلام همکاران راننده توجه داشته باشند درافت حق بیمه بر اساس حداقل دستمزد خودش بی عدالتی است باید راننده حق داشته باشد در صورت توانایی حق بیمه بیشتری بپردازد تا در زمان بازنشستگی بتواند از مزایای آن بهره مند شود(البته اخیرا در این مورد بخشنامه ای ابلاغ شده و ما سهم خود را افزایش دادیم) واینکه ۵۰٪آنرا دولت پرداخت کند عین عدالت است چون دولت مبالغ زیادی برای یک کارمند رسمیت رسیدن به بازنشستگی پرداخت میکند با تشکر

  • خلیج همیشه فارس ایران پاسخ

    با اعتصاب رانندگان حالا ریس پلیس راه با رانندگان سر جنگ دارد پلیس راه با آزمایش اپیو م از رانندگان حسابی جیب یه عده ماموران را پر پول می‌کنند یعنی هرکسی که ترياک مصرف می‌کنند حق کار ندارند تا ریس پلیس راه آرام و دلش خنک شود این هم اینجوری عقده خودشون خالی می‌کنند فکر زن و بچه های رانندگان را نمی‌کنند هرکسی برای خودش هست توی ایران

  • سبحان ایرانی اصیل پاسخ

    بنده راننده اتوبوسم بعد از ۱۴سال کف جاده متاسفانه دیدم هرجوری حساب میکردم خرجم میوفته جلو درآمدم کلا کناره گیری کردم و حتی بیمه ام رو دیگه نمیریزم رفتم تو یه شرکت ب نگهبانی خیلیم خوبه قرضهای به بار آورده از شغل رانندگیمو دارم سر موقعه پرداخت میکنم زندگیم الان رندگی شد این شغل بجز بدبختی چیزی دیگه ای نداره برای کسانی خوبه ک دو نفر شریک و کار کن بدون حاشیه باشن اون خوبه فقط

  • ناشناس پاسخ

    این خبرها ی مثلا خوش واین تدبیرهای درپیتی بدرد خودشون میخوره ....مشکل اصلی ما ناچیزبودن کرایه بار وبالا بودن قیمت لوازم یدکی هست.اینودرست کنید اگه راست میگین

  • ایدین پاسخ

    سازمان راهداری اگر واقعا کار بلد بود شغل به این سختی و همیشه مواجه با خطر چرا باید سختی کار حساب نشود همیشه کنار خانواده سر بالین می‌گذارید راننده در دشت و بیابان برای یک لقمه نان حلال شب و روز ندارد به دور از خانواده ،لا اقل این حق را احیا می‌کردید برای این قشر

  • کوروش رحمانی پاسخ

    با این خبرهای درپیتی نمیتونید راننده رو گول بزنید ما راننده ها کارد به استخوانمان رسیده با وعده و وعید هم سرکار نمیریم باید تمام خواسته هامان عملی بشود تمام

  • ایرانی پاسخ

    تا نه گوزی عدهای باز خودشان را میزنند بهخواب

  • رضا زیاری نسب پاسخ

    خاست رانندگان تعین وضعیت بیمه کامل و بازنشستگی با درج مشاغل سخت قرار گرفتن این شغل پر مخاطره می باشد دوم تخصیص سوخت کامل و سهمیه ثابت در کارت سوخت زیرا ۸۰درصد ناوگان عمر بیش از ۲۰سال دارند مصرف ۵۰لیتر در ۱۰۰ کیلومتری سوم بالا بردن مبلغ کرایه با توجه به تورم روزانه حداقل ۴۰درصد و ایجاد کمیسیون با درصد مشخص با نظارت سازمانی و جلوگیری قاطع از اضافه دریافت کمیسون و چهارم تخصیص لاستیک و لوازم یدکی با یارانه دولتی از طریق سندیکا کامیون داران سراسر کشور وجلوگیری از بازار سیاه توسط دلالان

  • ایرج لطیف نیا پاسخ

    وقتی یه خانم وزیر راه میشه و از سختی ها و گرفتاری رانندگان حمل و نقل عمومی خبر نداره نتیجه میشه همین

  • مجید فرهادی پاسخ

    موضوع فول باک را کدام ارگان به ما تحمیل کرده است؟ چرا ما باید در مرز ۳۰ تا ۴۰ میلیون پول پرداخت کنیم؟ چرا باید باک فابریک کامیون را باز کنیم؟
    چرا در مرز بازرگان به دلیل سومدیریت باید یک هفته خواب داشته باشیم؟ چرا نوبت دهی اینترنتی برداشته شد؟
    چرا کسی به وضعیت افتضاح آسفالت جاده ها رسیدگی نمیکند؟
    چرا هر روز به تعداد سرعت گیر های بدون تابلو و علائم اضافه میشود؟
    چرا هرسال هزینه کارت هوشمند و کارت سلامت و عدم اعتیاد و کاپتاژ و ... اضافه میشود؟
    هزینه تعمیرات و قطعات یدکی و لاستیک دیوانه کننده شده....
    استرس شارژ کارت سوخت و صف های طولانی گازوئیل و عرضه آن در ساعات محدودی از روز

  • نیما پاسخ

    ب داد راننده ها برسید, کرایه کم است, کمسیون زیاد میگیرند, لاستیک گران شده, کرایه دیر واریز میشه, بار کم شده, سوخت شارژ نمیشه

  • قدرت طهماسبی پاسخ

    کامیون داری خرج داره ، رانندگی کار سختیه ، حق کمیسیون بالاست ، جاده نداریم ، جریمه ها بالاست ، هزینه های لاستیک ، روغن ، خوراک ، بیمه و قطعات مصرفی بالاست ، رانندگی در شب کار سختیه ، بار همیشه نیست و در مجموع راننده جای خواب و بیداری سختی داره

  • دردمند پاسخ

    چرا دنبال برچسب زدن به رانندگان دارید مگر ما جونمان را کف دست گرفتیم ونه شب داریم ونه روز .امنیت داریم نه اون مسئولی که تهدید به پرونده سازی برای قشر راننده میزنه شده تو گرمای ۵۰ درجه لاستیک پنچر بشه ومجبور به تعویض بشی شده تو سرمای زمستان ومنفی ۲۰ درجه بمونی نه نشده آب و نان برقرار هست بهترین میوه میخوری چرا بین تو ومن فرق باشه مگر تو را من مردم بهت مسئولیت ندادم حالا به جای خدمت تهدید میکنید از ما راننده ها مظلوم‌تر کجاست چند سال است تصویب شده جز مشاغل سخت چرا اجرایی نمی‌کنید بترسید از خداوند که روزی که میخوای چطور جواب ۸۵ میلیون هم وطن را بدید

  • داودواهبی پاسخ

    چرا دروغ میگین کدوم کرایه رو واریز کردین من الان عید از سیرجان خاک آهن باربردم انبار گوهر درخشان بندرعباس .. هنوز کرایه ندادن... فولاد کوار هم یکماهه بردم هنوز کرایه ندادن

  • مهرزادمرادی پاسخ

    مشکل اصلی که سوخت بیمه هست توجه نکردید به کرایه که طرف صاحب بار هست به دوش صاحب بار میندازید ولی سوخت بیمه که نیاز راننده هست حرفی نزدید چون ضرر شماس